20100918 Pic Alt de Cubil Fet

September 20, 2010
September 2010

•   4.2 2 Reviews

near Sant Joan de Caselles, Parròquia de Canillo (Andorra)

Dissabte 18 de setembre de 2010
Pic Alt del Cubil (2.103 m–2.833 m)
ITINERARI FINS A L’APARCAMENT (de Barcelona 250 km; unes 3:15h)
Des de Barcelona, autovia de Lleida fins a JORBA (sortida 545) on girem a la dreta (C1412a ),
direcció Ponts-Andorra. A Ponts, girem a la dreta (C14), direcció La Seu d' Urgell-Andorra.
Un cop arribem a SANTA COLOMA, ens desviem a la dreta. Seguirem aquesta variant que
ens porta per fora de Santa Coloma, Andorra la Vella i les Escaldes. Seguim carretera amunt,
travessem ENCAMP, on trobarem 3 rotondes; la segona és la que va a l’Hotel Coray. A la
tercera rotonda girarem a mà dreta cap als CORTALS D’ENCAMP (el Funicamp quedarà a
l’esquerra). Seguir la carretera asfaltada fins al final, on hi ha l’estació intermèdia del
Funicamp. Aparcar junt a una casa de fusta que és l’escola d’esqui.
Itinerari de l’excursió:
S'inicia a 2.100 m. Es segueix un camí al llarg d’uns prats ascendents deixant a la dreta el
rierol. El paisatge és alpí, amb prats i arbrat a les muntanyes de l’entorn, arbrat que va
desapareixent a mesura que es va ascendint. La pujada és sostinguda amb alguns replans. A la
part més alta, on es va seguint el rierol, hi ha zones un tant caòtiques amb pedres, però es puja
sense dificultat, encara que amb una certa pendent, fins arribar al coll on hi ha una bonica
vista. Un cop arribats al cim (2.833 m) podem contemplar el Circ i els llacs de Pessons, el Pic
de Montmalus, Pics d’Envalira...
En aquest itinerari es va i es torna pel mateix camí. És a dir que tothom pot fer el tros que li
vagi més bé. És de notar que en la zona dels prats vam veure una gran quantitat de marmotes,
o sia, que quasi garantim que tothom les sentirà i veurà.

• Photo of J.A.Ballarin
    J.A.Ballarin Oct 3, 2021

Perfectamente explicado.
    Como siempre, descripción rica en detalles.

• Photo of ramon planas vila