20040103 - Belgium Trou-de-Bra

September 21, 2013

near Trou de Bra, Walloon Region (Belgique)

• tom v Apr 8, 2018

In Bra kan je hele mooie wandelingen maken, zelfs wildlife spotten, maar niet met deze route. Zeker op een zonnige zondag is dit parcours te mijden, tenzij je van luide motorfietsen houdt die in talrijke horden met veel kabaal over de hoofdweg razen als was het een racecircuit. De route loopt grotendeels parallel met deze straat en grote delen zijn ook via de drukke banen te wandelen, langs de auto's en de moto's. Leuk is anders. Het laatste stuk van de wandeling verloopt via een privaat en ontoegankelijk domein en daar moesten we noodgedwongen een alternatief voor improviseren, dat gelukkig niet eens tegenviel omdat het parallel met een waterloop verliep. Enkele dagen geleden liepen we in Bra een van de mooiste wandelingen in tijden en dat gaf ons de aanleiding om deze trip te proberen. Deze gaan we nu zo snel mogelijk trachten te vergeten zodat Bra in de toekomst terug een kans van ons krijgt om zijn pracht te tonen.