2 Haziran 2017 Likya Yolu Finikeden Demre Alaklisiye

Photo of2 Haziran 2017 Likya Yolu Finikeden Demre Alaklisiye Photo of2 Haziran 2017 Likya Yolu Finikeden Demre Alaklisiye Photo of2 Haziran 2017 Likya Yolu Finikeden Demre Alaklisiye

13 hours one minute
June 3, 2017
June 2017

near Finike, Antalya (Türkiye)

Viewed 1980 times, downloaded 32 times

Yürüyüş Notları : 1 Haziran 2017 günü akşam, 21:00 de Galip Yılmaz ile birlikte, Galibin de yürümediği zorlu Finike-Demre Likya Yolu etabını yürümek üzere Ankara'dan Finike'ye doğru yola çıktık. 2 Haziran sabah saat 05:30-06:00 arası rotanın başlangıcı Finike Devlet Hastahanesinin önüne ulaştık. Kahvaltı ve kamp yüklerinin kontrolünden sonra yürüyüşe başladık. Yaklaşık 14-15 Kg ağırlığındaki kamp yükü ile bu etabın zorlu geçeceğini biliyorduk. Hava sıcaktı ve rotada çokça tırmanış vardı. 60 Metre irtifadan 1800 metre irtifaya tırmanıp, sonra planladığımız 950 metre irtifadaki Alaklise kamp yerimize ulaşacaktık. Saat 17:30 gibi Alaklise patikası üzerindeki ilk yayla evine ulaştık. Yaylacı aileden su istedik, ancak onlar bizi çadırlarına davet edip, çay, yufka, keçi peyniri ve yoğurt ikram ettiler. 1.5 saat kadar bu yayla evinde dinlendikten sonra, yaklaşık 5 dakika daha yürüyerek Alakliseye ulaştık ve çadırlarımızı kurduk. Yayla evinde yemek yediğimiz için yemek yapmaya gerek kalmamıştı. Akşam kahvelerimizi içtikten sonra, saat 21:00 gibi çadırlarımıza çekildik. Yorgunluktan olacak ki, sabah 07:30'a kadar çok derin uyumuşuz. 3 Haziran sabahı kahvaltı yapıp çadırlarımızı topladıktan sonra, Myra'ya ulaşmak için rotanın geriye kalan yolculuğuna başladık. Rotanın başlangıcında biraz bocaladık ve patikayı bulamadık. İşaretler iyi sayılmazdı. Neyse ki çok geçmeden işaretli patikaya ulaştık. Rotanın geriye kalan bu kısmı da kolay sayılmazdı. 950 metre irtifadan 27 metra irtifaya inecektik. Rota üzerindeki Belören'e girişte bizi yine bir yaylacı aile (Mehmet Akkaya) karşıladı ve evlerinde misafir ettiler. Mehmet amcanın evinde çay ve su molasının ardından Köşkerlere doğru yola koyulduk. Köşkerlere indiğimizde, bugün çok şanslı günümüzde olacağız ki, ilk karşılaştığımız seracılık yapan Köşkerli bir aile, bize Finikenin, Hasan Usta'nın yanıksı dondurmasından ikram etti. Bu ikram bizi yorucu bir günün sonunda çok rahatlattı. Serinlemenin rahatlığı ile 3 Km uzaklıktaki Myra'ya çabucak ulaştık. Gün batımını kaçırmamak için antik kenti hızlıca gezdikten sonra, 2. Gecemizi geçireceğimiz Kaş'ın Çukurbağ Köyüne araba ile ulaştık. Arabayı bıraktığımız yerden itibaren yaklaşık yarım saat süren yürüyüşten sonra, Kaş'a tepeden çok geniş bir açı ile hakim kamp kuracağımız düzlüğe ulaştık ve çadırlarımızı kurduk. Akşam güneşin batışı ve Kaş'ın Meis adası ile birlikte ışıltısı muhteşemdi. Manzara karşısında çadırlarımıza zor girdik. 4 Haziran Pazar sabahı 2 günlük yürüyüş planımız güzel bir şekilde sona ermişti, Kaş'ta ve Kaputaş plajında verdiğimiz yüzme molalarından sonra eve doğru yola koyulduk. Zorlu fakat güzel bir Antik Likya yolu yürüyüşünü daha tamamlamıştık. Akdeniz yöresindeki yörükler gerçekten bir başka, buna yine şahit olduk.