2.etapa: Goriz - Perdido - Pineta

Very difficult
August 8, 2022
August 2022

near Fanlo del Valle de Vío, Aragon (Espagne)

(Abajo en castellano)

2022ko abuztuaren 4an egina
Gorizetik Perdidora igoera arazorik gabe egiten da, leku batean pausu bat dago baina katea oso ondo jarrita dago eta arazorik gabe egiten da. Laku Izoztura (3000m) iristean, eskubirantz kresteatzen igo glaziarraren eskuinaldetik. Eskupidera arazorik gabe igotzen da elurrik gabe, baina malda handia du. Perdido tonotrretik (3355m) bide beretik jaitsi beharrean, Perdido mendiaren ekialdeko lepora jaitsi (3160m). Ondoren destrepe txiki bat dago eta geroago neberoaren goialdea zeharkatu behar da eta neberoaren eskuinaldeko arroketatik jaitsi. Jaitsiera horretan pare bat destrepe konplikatu daude eta neberoa kranpoirik gabe zeharkatzeko arazoak izan ditut. 3100m altueran motxila utzi eta Soum de Ramond / Pico Añisclo (3254m) igo dut harri solteko senda batetik. Jaitsiera zuzen zuzenean egin dut (senda kanpotik) motxila jasotzeko. Ondoren Baudrimont SE (3024m) igo dut, bista oso politak ditu eta oso azkar igotzen da. Amaieran trepada motz bat du. Punta de las Olas (3002m) igo eta hortik aurrera jaitsiera hasten da. 2950m-ko altueran, bidezidor bat hartu dut GR11ra zuzenago iristeko. Aldapa handiko pedregal batetik jaisten da eta ondoren GR11ra jaisteko pausua bilatu behar da. Badirudi ez dagoela pausurik baina jaitsiera oso erraz egon daiteke pausua aurkituz gero. Ondoren soilik GR11ren marka txuri-gorriak jarraitu behar dira Añisclo leporaino (2450m). Hemendik Pinetarainoko jaitsiera oso ederra da, batez ere pagoz eta pinuz osatutako basoa, baina nahiko luzea egiten da eta belaunek nahiko sufritzen dute.

Hecho el 4 de agosto de 2022
La ascensión de Goriz al Perdido se realiza sin problemas, hay un paso en un sitio pero la cadena está muy bien puesta y se hace sin problemas. Al llegar al Lago Helado (3000m), subir cresteando por la derecha del glaciar. La escupidera se sube sin problemas sin nieve, pero tiene mucha pendiente. En lugar de descender por el mismo camino por el pico del Perdido (3355m), descender al collado oriental del Perdido (3160m). Después hay un pequeño destrepe y más tarde hay que atravesar la parte superior de un nevero y descender por las rocas de la margen derecha del nevero. En ese descenso hay un par de destrepes complicados y he tenido problemas para atravesar el nevero sin crampones. He dejado mi mochila a 3100m de altura y he subido el Soum de Ramond/Pico Añisclo (3254m) por una cuesta de piedra suelta. He bajado campo através para recoger la mochila. Luego he subido Baudrimont SE (3024m), que tiene unas vistas muy bonitas y se sube muy rápido. Al final tiene una trepada corta. Tras subir la Punta de las Olas (3002m), comienza el descenso. A 2950 m de altura, he tomado un sendero para llegar más recto al GR11. Se baja por un pedregal de gran pendiente y después hay que buscar el paso para bajar al GR11 (en el track se ve que yo me he confundido de camino al principio). Parece que no hay pasos pero se puede bajar muy fácil si se encuentra el paso. Después sólo hay que seguir las marcas blancas y rojas del GR11 hasta el collado de Añisclo (2450m). Desde allí hasta Pineta el descenso es precioso, sobre todo el bosque de hayas y pinos, pero se hace bastante largo y las rodillas sufren bastante.