2.eguna: Refugio Collado Jermoso - Cabaña Veronica - Refugio Vega de Urriellu

Photo of2.eguna: Refugio Collado Jermoso - Cabaña Veronica - Refugio Vega de Urriellu Photo of2.eguna: Refugio Collado Jermoso - Cabaña Veronica - Refugio Vega de Urriellu Photo of2.eguna: Refugio Collado Jermoso - Cabaña Veronica - Refugio Vega de Urriellu

2012
June 2, 2023
May 2023

near Cordiñanes, Castilla y León (España)

31/05/2023

Las Colladinas-erantz doan senda hartu eta segituan ezkerrerantz ateratzen den desbioa hartu Torre del Llambrion mendira igotzeko. Bidea marka hori eta hitoen bidez oso ondo seinalizatua dago. Igoeran trepada pare bat dago, zailtasunik gabe. Arazoa neberora iristean hasi da. Kranpoiak eta pioleta jantzi arren, elurra nahiko gogorra zegoen eta neberoak oso aldapa handia zuen, beraz buelta ematea erabaki dut, Llambrion beste batean igotzeko gelditzen da, udaran eta elur gutxiagorekin ahal izanez gero. Desbioraino itzuli naiz eta Las Colladinas-era doan bidea hartu dut berriro. Azken Colladina pasa ondoren, ezkerrerantz ateratzen den bidea hartu Collada Ancha-rantz. Neberoaren ezkerraldetik igo. Collada de Casares-era iristean, eskubian gelditzen den Torre del Hoyo Oscuro mendia igotzea erabaki dut. Ezkerrerantz joz gero, Madejuno mendia igo daiteke. Lepotik Cabaña de Veronica-rainoko bidea puntu gorriz eta hitoz seinalatua dagoen arren, ez da zaila bidea galtzea. Nebero eta karst artean ibili naiz Cabañara iritsi eta geldialdi bat egin arte. Ondoren Horcados Rojos-erako norabidean atera naiz, baina iritsi baino lehen, ezkerretarantz desbiatu naiz Pico Tesorero igotzeko intentzioarekin. 2 nebero kranpoirik gabe pasa ditut, baina 3.nebero batean kranpoiak jantzi behar nituela ikustean zalantzekin hasi naiz. Hori gutxi balitz, momentu horretan lainoa nire inguruan itxi da eta euria eta kazkabarra egiten hasi da. Hori ikusita, berriro ere buelta ematea erabaki dut. Horcados Rojos-en zegoen kablea kendu dute, baina hala ere, iruditu zait ez zuela zailtasun teknikorik. Kontrara, jaitsiera hasi baino lehen nebero labur bat zeharkatu behar izan dut kranpoiak eta pioletarekin eta ladera aldapatsua eta erorketa aereoagatik nahiko arriskutsua iruditu zait. Hemendik aurrera, bidea lautzen da eta distantzia askoz abiadura handiagoan egiten da. Jou de los Boches eta Jou sin Tierre zeharkatu eta azkenean Vega de Urriellu aterpera iritsi naiz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cogemos la senda que va hacia Las Colladinas y en seguida tomamos el desvío que sale hacia la izquierda para subir al Torre del Llambrión. El camino está muy bien señalizado por marcas amarillas e hitos. En la subida hay un par de trepadas sin dificultad. El problema ha empezado al llegar al nevero. A pesar de ponerse los crampones y el piolet, la nieve estaba bastante dura y el nevero tenía una cuesta muy pronunciada, así que he decidido dar media vuelta, Llambrión se queda para otra, en verano y con menos nieve si es posible. He vuelto hasta desvío y he vuelto a tomar el camino que conduce a Las Colladinas. Una vez pasada la última Colladina, tomar el camino que sale hacia la izquierda en dirección a la Collada Ancha. Subir por el lado izquierdo del nevero. Al llegar a la Collada de Casares, he decidido subir el monte Torre del Hoyo Oscuro, que queda a la derecha. Si tirasemos hacia la izquierda, se podría subir el monte Madejuno. Aunque el camino desde el la Collada de Casares hasta la Cabaña de Verónica está señalado con puntos rojos y hitos, no es difícil perderlo. He caminado entre neveros y karst hasta llegar a Cabaña y hacer una parada. Después he salido en dirección a Horcados Rojos, pero antes de llegar me he desviado hacia la izquierda con la intención de subir el Pico Tesorero. He pasado 2 neveros sin crampones, pero al ver que iba a ponerme crampones en un 3º nevero, he empezado con dudas. Por si fuera poco, en ese momento la niebla se ha cerrado a mi alrededor y ha empezado a llover y a granizar. Visto esto, he decidido darme la vuelta de nuevo. Han retirado el cable que había en Horcados Rojos, pero aún así, me ha parecido que no tenía ninguna dificultad técnica. Al contrario, antes de comenzar la bajada he tenido que atravesar un corto nevero con crampones y piolet y por su ladera empinada y caída aérea me ha parecido bastante peligrosa. A partir de ese momento, el camino se allana y la distancia se recorre a una velocidad mucho mayor. He atravesado Jou de los Boches y Jou sin Tierre y por fin he llegado al refugio Vega de Urriellu.