Photo of1η ημέρα διάσχισης Οξυά έως Βαρδούσια (Λ.Ευταξίας, Πορτοκάλι, Πύργος, Μηλιά, Ομαλό, Μουσουνιτσιώτικα Λιβάδια, καταφύγιο ΕΟΟΑ) Photo of1η ημέρα διάσχισης Οξυά έως Βαρδούσια (Λ.Ευταξίας, Πορτοκάλι, Πύργος, Μηλιά, Ομαλό, Μουσουνιτσιώτικα Λιβάδια, καταφύγιο ΕΟΟΑ) Photo of1η ημέρα διάσχισης Οξυά έως Βαρδούσια (Λ.Ευταξίας, Πορτοκάλι, Πύργος, Μηλιά, Ομαλό, Μουσουνιτσιώτικα Λιβάδια, καταφύγιο ΕΟΟΑ)

June 6, 2023
June 2023

near Gramméni Oxyá, West Greece (Greece)

1η ημέρα διάσχισης με αφετηρία το Καταφύγιο Οξυά Λάμπρος Ευταξίας στη θέση Καρβουνόγουρνα ή Καρβουνόλακκα (1680m), ανάβαση στην κορυφή Πορτοκάλι (1714m), προχωρήσαμε στην κορυφή Πύργος (1731m), συνεχίσαμε προς την ανώνυμη κορυφή (1614m), βαδίσαμε έως την κορυφή Μηλιά (1784m), περπατήσαμε και την κορυφή Ομαλό (1825m), κατηφορίσαμε προς την περιοχή Μοναστηράκι και έπειτα ανεβήκαμε προς την περιοχή Τσελίκαινα, τραβερσάραμε το Σινάνι από χαμηλό σχετικά υψόμετρο (1600m), περάσαμε κάτω από την περιοχή Μεγάλο Ζάστανο (1700m), μπήκαμε στα Μουσουνιτσιώτικα Λιβάδια (1600m), περπατήσαμε στη θέση Κάτω Πάδι (1700m), και Άνω Πάδι (1800m) και έπειτα από 12 ώρες εξερεύνησης φτάσαμε στο καταφύγιο Βαρδουσιών (ΕΟΟΑ), στα 1920 μέτρα υψόμετρο...

Η διαδρομή είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας λόγω του αναπτύγματος (25χλμ), της αθροιστικής υψομετρικής διαφοράς 1600+ μέτρα, τις ώρες που παραμείναμε στο βουνό (12), αντιμετωπίζοντας παράλληλα για περίπου 100-120 λεπτά την κατά διάστηματα ισχυρή βροχόπτωση. Επιπλέον το λασπώδες πεδίο (απόρροια των πολλών βροχοπτώσεων του Μαΐου) στα περισσότερα σημεία της πορείας, απαιτούσε επίσης μία επιπλέον επαγρύπνηση. Ενδεικτικό της απαιτητικής διαδρομής είναι το γεγονός ότι μολονότι ξεκινήσαμε από υψόμετρο 1680 μέτρα και το μέγιστο σημείο της διαδρομής μας ήταν το καταφύγιο Βαρδουσίων (ΕΟΟΑ) στα 1920 μέτρα, η αθροιστική ανάβασή μας ξεπέρασε τα 1600! Δηλαδή η διάσχιση αυτή είχε ικανά ανεβοκατεβάσματα να δοκιμάσουν τις αντοχές έμπειρων πεζοπόρων...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 2 στάδια. Πρώτο στάδιο η διάσχιση από το καταφύγιο Λάμπρος Ευταξίας (1680m) έως το νότιο άκρο της κορυφογραμμής Οξυάς και συγκεκριμένα την κορυφή Ομαλό. Δεύτερο στάδιο η συνέχεια της διαδρομής στο ορεινό συγκρότημα των Βαρδουσίων έως το καταφύγιο της ΕΟΟΑ (1920m).

Ο καιρός ήταν αρχικά καλοκαιρινός με πολλή δροσιά το πρωί, ανέφελο ουρανό και νηνεμία, αλλά μετά τις 11:00 οι πρώτες νεφώσεις της θερμικής αστάθειας έκρυψαν τον ήλιο. Το μεσημέρι αντιμετωπίσαμε μία αρκετά δυνατή βροχή με αυξομειώσεις για περίπου 100-120 λεπτά, αλλά ευτυχώς με λίγα αστραπόβροντα. Προς το απόγευμα ο καιρός άνοιξε σταδιακά και μετά τις 18:00 εμφανίστηκε και πάλι ο ήλιος.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εμπειρία της πανέμορφης καμπυλωτής κορυφογραμμής Οξυάς, ένα μέρος που μπορεί να περπατήσει κάθε πεζοπόρος λόγω του ομαλού αναπτύγματός της. Η οργιώδης βλάστηση, η καταπληκτική θεά προς κάθε σημείου του ορίζοντα και η διαπίστωση (για μία ακόμη φορά), του σημαντικότατου φυσικού πλούτου της Ελλάδας είναι σημεία που θα συντροφεύουν τις σκέψεις του πεζοπόρου για αρκετό καιρό...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,2 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 9 ώρες και 6 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 2 ώρες και 57 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Ηλιούπολης.