Photo of1ª-Canet de Fals, font de Montcunill, mirador al collbaix, mirador a Callús(Garrigar), font i casa Jaumandreu, ermita i Canet. Photo of1ª-Canet de Fals, font de Montcunill, mirador al collbaix, mirador a Callús(Garrigar), font i casa Jaumandreu, ermita i Canet. Photo of1ª-Canet de Fals, font de Montcunill, mirador al collbaix, mirador a Callús(Garrigar), font i casa Jaumandreu, ermita i Canet.

March 30, 2019
March 2019

•   3.7 1 review

near Callús, Catalunya (España)

Ruta amb bones vistes al pla de Bages, voltant pels plans de Montcunill i les vinyes de Jaumandreu (Roqueta).

Pla de Bages i Collbaix

Els dos escuts, separats per una Espasa!

Photo of1 i 2-Callús i muntanya de sal de Súria desde el mirador del Garrigà. 3- Pedra de terme Manresa-Cardona. Photo of1 i 2-Callús i muntanya de sal de Súria desde el mirador del Garrigà. 3- Pedra de terme Manresa-Cardona. Photo of1 i 2-Callús i muntanya de sal de Súria desde el mirador del Garrigà. 3- Pedra de terme Manresa-Cardona.

Per veure la pedra de terme: som al mirador mirant cap a Callús, anem pel corriol que ens queda a l'esquerra uns 50/60 m i quant comença a baixar i gira a la dreta...no baixem!!! anem 5m a l'esquerra i la trobarem!!!

Ermita de Sant Joan de Jaumandreu

• Photo of fx10100
    fx10100 Aug 22, 2019

Ruta fàcil en un entorn molt agradable.
    La primera part discorre per corriols amb molt bones vistes. La segona part es un mica mes feixuga degut a que els camins pasen per conreus

• Photo of Pep Vall Pujol
    Pep Vall Pujol Aug 22, 2019

Gràcies. Tots els camps a la primavera estan fantàstics...i no és tant pesada.

• Photo of e@legre
    e@legre Mar 29, 2021

Hola Pep, normalment fem la ruta del mirador des de les tines dels Manxons, una zona molt bonica. He vist en aquest itinerari la font de Jaumandreu, però no l'he trobat. Hi he trobar un parell de casetes amb instal·lació elèctrica que semblen pous. El corriol que puja del toll i la balma cap el Brollador a sota la granja també molt bonic però del Brollador ni rastre. Hi hauré de tornar un altre dia amb més calma. Bona feina.

Hola, zona molt interessant i força desconeguda. D'aquest recorregut no he trobat la font de Jaumandreu ni el Brollador de sota la granja. Ja veig que hi hauré de tornar i posar-hi més paciència. A la font de Jaumandreu i he trobat un parell de casetes que semblen pou per extreure aigua, és aprop la font?

• Photo of Pep Vall Pujol
    Pep Vall Pujol Mar 29, 2021

Hola, la font brollador, sortint de l'última granja,es trenca a la dreta passat on posen

(Segueixo) on posen menjar a les vaques i als pocs metres anem a l'esquerra per un corriol de baixada. El brollador és a una 100m a l'esquerra on hi ha alguns joncs.
    Per anar a la font seguim baixant fins el Toll i la balma, arribem a la pista ample, anem a l'esquerra de pujada. Ja de baixada i passada la bassa(a l'esquerra que ara no es veu gaire) travessem el torrent a l'esquerra i seguim amunt on veiem una escala de marge de 10 graons, si els esbarzers ho permeten, hi pugem, una vegada a dalt girem a l'esquerra anem per pla uns 100m i anem mirant a l'esquerra buscant el torrent on trobarem La font de Jaumandreu. Quasi mai raja!! Uns metres més enllà hi ha una caseta d'on deuen agafar la veta d'aigua. És una petita font poc vistosa.
    Espero que la propera vegada tingueu sort.