198.22 El Mont i Tossa d'Espinau des de Coma de Roure

Photo of198.22 El Mont i Tossa d'Espinau des de Coma de Roure Photo of198.22 El Mont i Tossa d'Espinau des de Coma de Roure Photo of198.22 El Mont i Tossa d'Espinau des de Coma de Roure

December 17, 2022
December 2022

near Sous, Catalunya (España)

Com arribar-hi;
Passat Sales de Llierca seguim la carretera i pista en direcció a Coma-de-Roure, abans d'arribar trobem un cartell que diu "camí particular" i a l'esquerra surt una pista que porta a l'estació sísmica Beuda. En aquesta cruïlla hi ha espai per deixar el cotxe. La pista esta cimentada en alguns trams, els altres trams sense cimentar cal anar en compte, però si pot passar.
Comencem a caminar en direcció a l'estació sísmica que es troba al Pla del Pedró, on també hi ha un cercle megalític format amb pedres on s'hi feia alguna mena de ritual. També trobem una creu de ferro i un magnífic mirador de la comarca.
L'ermita de Sant Miquel de Coma de Roure del segle XVII esta construïda sobre l'esglesía de Sant Miquel de Samagada del segle XIII i que ens sorprèn per la quantitat d'imatges a l'interior.
Baixem a creuar la pista i seguim un corriol fins una cruïlla que baixem a la dreta en direcció a Can Ripoll, al arribar al torrent d'Espinau hi han gorgs. Creuem el torrent i sortim a la pista d'Espinau, i abans de Can Tries girem per un corriol a l'esquerra, esta marcat per una fita, i comencem la pujada al Mont , passant pel Pla de Solls, els camins estan marcats amb marques grogues o amb fites.
Fem una parada per visitar el Santuari i reposar forces, avui ens fa un dia emboirat i les vistes son molt limitades.
Retrocedim per enllaçar amb el camí del coll de Joncanat i a partir d'aquí entrem en un bosc de grans pins i varietat d'arbres que ens dona sensació d'anar per un passeig.
La Tossa d'Espinau de 1086 metres esta al llistat de 100 cims, i avui intuïm, degut a la boira, que hi ha d'haver una molt bona vista panoràmica.
Baixem i a molt pocs metres hi ha una canal a l'esquerra que ens porta a un coll, on cal anar a l'esquerra fins trobar unes fites, per cert que la pendent es forta i cal anar en compte, a mida que anem baixant en direcció a la collada d'Espinau la pendent es va suavitzant.
Una vegada al coll cal anar a l'esquerra, seguint les marques grogues, nosaltres ens equivoquem i corregim al arribar a una tanca de bestiar que seguim a l'esquerra sense deixar-la fins a arribar al PR que seguim fins trobar la pista i seguint-la ens torna al punt de sortida.

Sant Miquel de Coma de Roura

PictographRiver Altitude 1,437 ft

PictographRiver Altitude 1,916 ft

PictographTree Altitude 3,576 ft

Tossa d'Espinau

• Photo of jlumunbla
    jlumunbla Dec 4, 2023

Molt interessant, solament hem realitzat la meitat, despres hen canviat de Ruta. Pero moltes grácies per penjar-la.

• Photo of Mjoan
    Mjoan Dec 4, 2023

Gràcies!!;
    A seguir gaudint de les rutes!!