191231 Cabo de Gata (3/3) San José - Far del Cabo de Gata

Photo of191231 Cabo de Gata (3/3) San José - Far del Cabo de Gata Photo of191231 Cabo de Gata (3/3) San José - Far del Cabo de Gata Photo of191231 Cabo de Gata (3/3) San José - Far del Cabo de Gata

November 14, 2020
December 2019

near San José, Andalucía (España)

Travessa del Cabo de Gata en 3 etapes. // Travesía del Cabo de Gata en 3 etapas

CATALÀ
Viatge realitzat pels voltants entre Nadal i de Cap d'Any de 2019, fent la major part de la travessa del Cabo de Gata en 3 etapes, força llargues. Realment val la pena. Presenta trams variats, molts d'ells molt atractius especialment la darrera etapa, però que en conjunt val la pena, tret d'algun tram mes pesat i amb pista, el més llarg al final de la segona etapa. Ens vam allotjar a Roquetas de Mar i disposàvem d'autocar pel que teniem transport propi per fer els trasllats de l'hotel al inici de la ruta i recollida del final a l'hotel.

Per tant s'haurà de preveure fer combinació de vehicles o buscar alternatives per poder fer la travessa amb algun sistema de transport.

Les travesses s'han plantejat de la manera que es considera que queden més ben repartides per fer-les en tres etapes, tot i que son força bastant llargues, pero com que el desnivell no és molt elevat i hi ha temps de sobre per fer-les be, ja que donar temps pel retorn a l'hotel i disposar d'alguna estona lliure per gaudir del descans.

Les travesses es fan totes elles en sentit nord -sud, començant a l'aparcament de la Playa de los Muertos, una mica al sud de Carboneras, i finalitzant el tercer dia al mateix Cabo de Gata. Totes les travesses son continues, de manera que on finalitza una etapa comença la del dia següent.

Etapes:
1. Aparcament de Playa de los Muertos - Agua Amarga - Las Negras

2. Las Negras - Isleta del Moro - San José

3. San José - Cabo de Gata (aparcament El corralete)

Etapa: 3 Apoteòsica!

Descripció:
Sortim de la part alta de San José, del gran aparcament on ens deixa l'autocar, baixant cap a la platja. Seguim pel carrer paral·lels a la costa, tocant el mar i que segueix guanyant altura per vorejar, sempre per paviment el turó del Castillo de San José, que queda sota nostra a l'esquerra prop de la Punta del Castillo. Continuarem pel camí pavimentat fins que s'acaba i es converteix en corriol que voreja a mitja alçada el Cerro del Ave María i que passa per damunt de la preciosa Cala de los Amarillos, primer punt de gran interès de la travessa. Acabarem baixant a la preciosa i llarga Playa de los Genoveses, que creuem arran de mar. A l'altre cantó ens enfilem a un segon i fantàstic punt d'interès de la ruta, el Morrón de los Genoveses, que val la pena pujar-hi. Baixem pel cantó oposat, resseguint la costa una mica per sobre, en un tram molt bonic, baixant arran de mar en algun punt i pujant una mica passant per davant de la Playa Barronal i la Punta de la Peineta. És un tram fantàstic que no te desperdici. Seguim cap a la Ensenada del Monsul i passem per davant de la Punta del Monsul, creuant a l'altre cantó per la preciosa Ensenada de la Media Luna. A partir d'aquí seguirem a tocar del mar, sempre i quan l'onatge sigui escàs. Si la mar està moguda no podrem passar i haurem d'anar al interior. Tot i així cal anar en compte ja que amb onades de 25-30 cm, n'hi ha prou per complicar el pas, pero resultant molt atractiu i amb una mica d'aventura, quedant algú una mica mullat, amb algun peu dins o més i tot. Sortim a Cala Carbón, preciosa i a partir d'aquí remuntem per sortir a la carretera del Cabo de Gata, que seguirem un troç llarg, pujant a tocar del Far de Vela Blanca. De baixada del Collado de Vela Blanca, prop del Km. 9 agafem una pista a l'esquerra, que es converteix en corriol i s'acosta al mar davant de Cala Rajada on podem veure davant nostre el preciós Arrecife del Dedo. .
Després el corriol es fa més ample i tornem a la carretera. Ara la seguirem ben poc, agafant el primer trencall a l'esquerra que ens porta davant de la Calilla i ja veiem a tocar el far del Cabo de Gata i davant nostre l'espectacular Arrecife de las Sirenes. Anirem fins els mirador del Cabo de Gata i a d'allà, desprès de gaudir del moment i de les vistes, baixem per la carretera uns centenars de metres fins arribar a un gran aparcament prop del Corralete, on finalitzem aquesta fantàstica i espectacular travessa, que culmina tres dies molt complets i increïbles. Una etapa incommensurable i no excessivament ni llarga ni dura, ideal per acabar el darrer dia del 2019.

Accessos:

Sortida: San José. Del gran aparcament que hi ha a l'entrada del poble.

Arribada: Una mica més avall del far del Cabo de Gata, baixant per la carretera m en un parcament o descampat gran que hi ha a la dreta, poc abans d'arribar al Corralete.

Recorregut fet en travessa al disposar d'autocar propi., El punt de sortida i arribada estan especialment indicats per arribar un autocar gran. Pot ser una bona opció per als per grups excursionistes que programen rutes de muntanya amb accès en autocar.

En cas que anem pel nostre compte haurem de fer combinacions de vehicles o be que ens vinguin a buscar o estudiar les opcions de bus públic. Possiblemnet s'ahuria d'allargar la ruta fins la Fabriquilla , a les Salines o la Almabraba.

Època:
Recorregut ideal per fer-lo a l'hivern, preferiblement d'octubre a abril, ja que hi ha poca ombra en el recorregut i és una zona molt calorosa de maig a octubre.

Dificultat: Baixa -Moderada, sobre tot si passem a tocar arran de mar entre Mosul i Punta Redonda ja que es va a tocar del mar, ja que en funció de l'onatge pot ser complicat. Es un tram molt atractiu i que val la pena, però incrementa la dificultat. Hi ha alguns flanquejos que cal anar en compte per terreny descompost i proper al mar. No ho podem considerar com a passos exposats però suficientment tècnic per posar-la com a moderada. Per la resta no te problema, ja que els desnivell no es important. De fet es l'etapa amb menys desnivell.
Sempre que es pugui s'aconsella passar pel tram de costa, que és molt més atractiu que no pas per l'interior.

Altre informació:

Recorregut lineal en format travessa, en sentit nord sud. Es pot invertir, tot i que no ho aconsellem. Per tant haurem de tenir en compte fer combinacions de vehicles o buscar alternatives en transport públic.

Senyalització: marques puntuals i aïllades. Algun tram pel GR, pero no íntegrament, ni molt menys. Poca senyalització. Alguna senyalització vertical, pero en conjunt molt escassa.

Trobarem trams amb fites i també senyalització vertical de manera intermitent.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, ja que en cap cas és una guia de la ruta.

Ruta molt atractiva, molt completa, i amb trams molt espectaculars com la Cala de los Amarillos, el Morrón de los Genoveses, la Punta del Monsul, amb vistes precioses sobre els diversos esculls com del Dedo o el de les Sirenes.

Malgrat que les altres dos etapes no desmereixen la sortida, aquesta és la més espectacular i preciosa.
********************************************************************************
CASTELLANO/ESPAÑOL

Viaje realizado entre Navidad y Año Nuevo de 2019, haciendo la mayor parte de la travesía del Cabo de Gata en 3 etapas, bastante largas. Realmente vale la pena. Presenta tramos variados, muchos de ellos muy atractivos, especialmente la última etapa, pero que en conjunto vale la pena, salvo algún tramo mas pesado y con pista, el más largo al final de la segunda etapa. Nos alojamos en Roquetas de Mar y disponíamos de autocar con transporte propio para hacer los traslados del hotel al inicio de la ruta y recogida del final y regreso al hotel.

Por lo tanto se deberá prever hacer combinación de vehículos o buscar alternativa para poder hacer la travesía con algún sistema de transporte.

Las travesías se han planteado de la manera que se considera que quedan mejor repartidas para hacerlas en tres etapas, aunque quedan bastante largas, pero como que el desnivel no es muy elevado, hay tiempo de sobra para hacerlo bien y dar tiempo para regreso al hotel y disponer de alguna rato libre para su descanso.

Las travesías se hacen todas ellas en sentido norte -sur, comenzando en el aparcamiento de la Playa de los Muertos, un poco al sur de Carboneras, y finalizando el tercer día al mismo Cabo de Gata. Todas las travesías son continuas, de manera que donde finaliza una etapa, comienza la del día siguiente.

Etapas:

1. Aparcament de Playa de los Muertos - Agua Amarga - Las Negras

2. Las Negras - Isleta del Moro - San José

3. San José - Cabo de Gata (pàrking El corralete)

Descripción:
Salimos de la parte alta de San José, del gran aparcamiento donde nos deja el autocar, bajando hacia la playa. Seguimos por la calle paralelos a la costa, tocando el mar y que sigue ganando altura para bordear, siempre por pavimento, el cerro del Castillo de San José, que queda bajo nuestra a la izquierda cerca de la Punta del Castillo. Continuaremos por el camino pavimentado hasta que se acaba y se convierte en sendero que bordea a media altura el Cerro del Ave María y que pasa por encima de la preciosa Cala de los Amarillos, primer punto de gran interés de la travesía. Acabaremos bajando a la preciosa y larga Playa de los Genoveses, que cruzamos junto al mar. En el otro lado subimos a un segundo y fantástico punto de interés de la ruta, el Morrón de los Genoveses, que vale la pena subir. Bajamos por el lado opuesto, siguiendo la costa un poco por encima, en un tramo muy bonito, bajando al lado del mar en algún punto y subiendo un poco pasando por delante de la Playa Barronal y la Punta de la Peineta. Es un tramo fantástico que no tiene desperdicio. Seguimos hacia la Ensenada del Monsul y pasamos por delante de la Punta del Monsul, cruzando al otro lado por la preciosa Ensenada de la Media Luna. A partir de aquí seguiremos junto al mar, siempre y cuando el oleaje sea escaso. Si el mar está movido no podremos pasar y tendremos que ir por el interior. Sin embargo, hay que tener cuidado ya que con olas de 25-30 cm, es suficiente para complicar el paso, pero resultando muy atractivo y con un poco de aventura, quedando alguien un poco mojado, con algún pie dentro o incluso más. Salimos a Cala Carbón, preciosa y a partir de ahí remontamos para salir a la carretera del Cabo de Gata, que seguiremos un trozo largo, pasando al lado del Faro de Vela Blanca. De bajada del Collado de Vela Blanca, cerca del Km. 9 cogemos una pista a la izquierda, que se convierte en sendero y se acerca al mar frente a Cala Rajada donde podemos ver ante nosotros el precioso Arrecife del Dedo. .
Luego el sendero se hace más ancho y volvemos a la carretera. Ahora la seguiremos poco, tomando el primer desvío a la izquierda que nos lleva ante la Calilla y ya vemos a tocar el faro del Cabo de Gata y ante nosotros la espectacular Arrecife de las Sirenas. Iremos hasta los mirador del Cabo de Gata y de allí, después de disfrutar del momento y de las vistas, bajamos por la carretera unos cientos de metros hasta llegar a un gran aparcamiento cerca del Corralete, donde finalizamos esta fantástica y espectacular travesía, que culmina tres días muy completos e increíbles. Una etapa inconmensurable y no excesivamente ni larga ni dura, ideal para terminar el último día del 2019.

Accesos:
Salida: San José. Del gran aparcamiento que hay en la entrada del pueblo.

Llegada: Un poco más abajo del faro del Cabo de Gata, bajando por la carretera m en un aparcamiento o descampado grande que hay a la derecha, poco antes de llegar al Corralete.

Recorrido hecho en atraviesa al disponer de autocar propio., El punto de salida y llegada están especialmente indicados para llegar un autocar grande. Puede ser una buena opción para los por grupos excursionistas que programan rutas de montaña con acceso en autocar.

En caso de que vamos por nuestra cuenta tendremos que hacer combinaciones de vehículos o bien que nos vengan a buscar o estudiar las opciones de bus público. Possiblemnet s'ahuria de alargar la ruta hasta la Fabriquilla, en las Salinas o la Almabraba.

época:
Recorrido ideal para hacerlo en invierno, preferiblemente de octubre a abril, ya que hay poca sombra en el recorrido y es una zona muy calurosa de mayo a octubre.

Dificultad: Baja -Moderada, sobre todo si pasamos junto al lado del mar entre Mosul y Punta Redonda ya que se va a tocar del mar, ya que en función del oleaje puede ser complicado. Es un tramo muy atractivo y que vale la pena, pero incrementa la dificultad. Hay algunos flanqueos que hay que tener cuidado por terreno descompuesto y próximo al mar. No lo podemos considerar como pasos expuestos pero suficientemente técnico para ponerla como moderada. Por lo demás no tiene problema, ya que los desnivel no es importante. De hecho se la etapa con menos desnivel.
Siempre que se pueda se aconseja pasar por el tramo de costa, que es mucho más atractivo que por el interior.

Otra información:

Recorrido lineal en formato atraviesa, en sentido norte sur. Se puede invertir, aunque no lo aconsejamos. Por lo tanto tendremos que tener en cuenta hacer combinaciones de vehículos o buscar alternativas en transporte público.

Señalización: Recorrido casi be íntegramente señalizado con marcas de GR. En este caso y resulta bastante sorprendente en color blanco y azul.

Encontraremos tramos con hitos y también señalización vertical de manera intermitente.

Se considera que los recorrido colgados en Wikiloc son para seguirlos con GPS, lo que se recomienda llevar, ya que no se puede garantizar el seguimiento del recorrido sin este aparato y pasarnos de largo algún desvío. El autor no se hace responsable del seguimiento del recorrido sólo con la descripción, ya que en ningún caso es una guía de la ruta.

Ruta muy atractiva, muy completa, y con tramos muy espectaculares como la Cala de los Amarillos, el Morrón de los Genoveses, la Punta del Monsul, con vistas preciosas sobre los diversos escollos como del Dedo o el de las Sirenas.

A pesar de que las otras dos etapas no desmerecen la salida, ésta es la más espectacular y preciosa.

San José

Platja San Jose

Platja_San_Jose

• Xavier Solbes Mar 11, 2022

Una ruta molt xula, ens ha agradat molt.

Hi ha hagut algun punt entre cales que no hem pogut resseguir per la vora del mar degut a les fortes onades que hi havia avui, i hem anat per l’interior, però ha valgut molt la pena.