191229 Cabo de Gata (2/3) Las Negras - La Isleta - San José

Photo of191229 Cabo de Gata (2/3) Las Negras - La Isleta - San José Photo of191229 Cabo de Gata (2/3) Las Negras - La Isleta - San José Photo of191229 Cabo de Gata (2/3) Las Negras - La Isleta - San José

November 13, 2020
December 2019

•   3.7 1 review

near Las Negras, Andalucía (España)

Travessa del Cabo de Gata en 3 etapes. // Travesía del Cabo de Gata en 3 etapas

CATALÀ
Viatge realitzat pels voltants entre Nadal i de Cap d'Any de 2019, fent la major part de la travessa del Cabo de Gata en 3 etapes, força llargues. Realment val la pena. Presenta trams variats, molts d'ells molt atractius especialment la darrera etapa, però que en conjunt val la pena, tret d'algun tram mes pesat i amb pista, el més llarg al final de la segona etapa. Ens vam allotjar a Roquetas de Mar i disposàvem d'autocar pel que teniem transport propi per fer els trasllats de l'hotel al inici de la ruta i recollida del final a l'hotel.

Per tant s'haurà de preveure fer combinació de vehicles o buscar alternatives per poder fer la travessa amb algun sistema de transport.

Les travesses s'han plantejat de la manera que es considera que queden més ben repartides per fer-les en tres etapes, tot i que son força bastant llargues, pero com que el desnivell no és molt elevat i hi ha temps de sobre per fer-les be, ja que donar temps pel retorn a l'hotel i disposar d'alguna estona lliure per gaudir del descans.

Les travesses es fan totes elles en sentit nord -sud, començant a l'aparcament de la Playa de los Muertos, una mica al sud de Carboneras, i finalitzant el tercer dia al mateix Cabo de Gata. Totes les travesses son continues, de manera que on finalitza una etapa comença la del dia següent.

Etapes:
1. Aparcament de Playa de los Muertos - Agua Amarga - Las Negras

2. Las Negras - Isleta del Moro - San José

3. San José - Cabo de Gata (El corralete)

Etapa: 2

Descripció:
Etapa molt llarga, molt completa, també molt variada i força atractiva que sortint de Las Negras esn porta a San José, després d'una bona aturada per recuperar forces a la Isleta. Podriem dit que te dos parts una més atractiva fins la Isleta i una segona de més pista i més pesada fins a San José, tot i que no és cert que tot el tram sigui així.

De fet després de la Isleta hi ha un tram d'uns 2-3 Km. a prop del mar que realment son preciosos i atractius i el tram final des de que deixem la pista després del Cerro de Cala Higera, fins el final torna a ser molt atractiu, sobre tot l'arribada per sobre del port esportiu també es força espectacular.

Sortim de l'aparcament on ens deixa l'autocar baixem fins la costa i girem a la dreta acabant de creuar la Playa de las Negras, seguim un tram de pista fins prop del càmping La Caleta, quan ens desviem per un corriol ens porta a la Cala del Cuervo. Ara si que ja anirem prop del ,mar per un bonic corriol que passa per la Cueva de las Palomas per seguir vorejant la costa a una certa altura per arribar al Castillo de San Ramon. Fem un tram de camí més ample per arribar al Playazo, que seguim per la sorra. Just a l'altre cantó en una petita caleta agafem un corriol que ens pujarà al Collado del Bergantín (84m). Seguirem un tram per l'interior, creuant el barranco Bergantín i el Collado de San José (135m). Continuem pel corriol qeu va al Cortijo Cloradao però no hi arribem baixant a creuar la carretera i pujar al Cerro del Cuervo (107m.) A la baixada anirem a seguir una pista que ens porta a la carretera que va a La Isleta. La seguim fins un preciós mirador on hi ha un quiosc de begudes, molt ben estratègicament situat.

Baixem un trosset de carretera, fins el primer revolt , on agafem un corriol primer i per camí després que ens porten al Barranco Negro i a la Cala del Toro. Sortim pel barranc en un tram meravellós, que ens transporta a un indret diferent frondós i bonic. El camí d'aquí a la Isleta és ben atractiu i bonic. No us perdeu baixar a la platja abans d'arribar a la Isleta per veure el magnífic Peñon Blanco. Just després entren a la Isleta, ons ens mereixem un descans.
Sortim cap el sud a tocar del mar, entre la terra i les roques passant pel Fondeadero de la Isleta. Aquest tram es molt bonic i atractiu. Passarem per las Playa del Arco i Los Escullos, un conjunt de roques molt atractiu, just abans d'arribar al Castillo de San Felipe.
Seguirem per l'Embarcadero i deixem més a l'esquerra la Punta del Esparto.

Ens resistim a deixar la costa i allarguem tot el que podem prop del mar passant per la Playa de Piedra Galera primer i la Cala Cortada després. Aquí si que ja no ens queda més remei que anar a buscar la pista.

Seran 5,5 Km soporífers, de pista , gran part de pujada, pero que no hi ha mes remei. La sort es que en alguns moments ens brinda vistes maquíssimes sobre la costa i sobre les muntanyes, altes que es precipiten sobre el mar. Passarem pel Collado de los Grajos, la Casa del Tomate, i vorejarem per sota el Cerro de la Higuera, passant per la Torre de Calahiguera, fins que per fi, deixem la pista per un corriol que surt a l'esquerra , fent drecera i baixant a la Casa de la Torre. Continuarem en direcció al mar
per arribar a la Casa de Cala Higuera. Pujarem uns metres per vorejar el Cerro de Enmedio i baixar a San Jose, a tocar de la tanca del Port i baixant al poble per unes escales, fins arribar al gran aparcament on ens espera l'autocar.

Sortida: Las Negras. Sortim de l'aparcament que hi ha a l'entrada al poble. Aparcament gran.

Arribada: San Jose. Hem de pujar pel poble a buscar un gran aparcament on ens espera l'autocar, a l'altura de la platja pero 300 m. endins. Per evitar fer més distància retallem per anar directament a l'aparcament sense passar per la platja.

Recorregut fet en travessa al disposar d'autocar propi., El punt de sortida i arribada estan especialment indicats per arribar un autocar gran. Pot ser una bona opció per als per grups excursionistes que programen rutes de muntanya amb accès en autocar.

En cas que anem pel nostre compte haurem de fer combinacions de vehicle so be que ens vinguin a buscar o estudiar les opcions de bus públic.

Època:
Recorregut ideal per fer-lo a l'hivern, preferiblement d'octubre a abril, ja que hi ha poca ombra en el recorregut i es una zona molt calorosa a l'estiu, com també als mesos propers a l'estiu.

Dificultat: Baixa pero com que wikiloc no te aquesta qualificació, la posarem moderada. Per la distància, sobretot, i també per un notable desnivell acumulat, de l'ordre dels 625 m. També hi ha un tram una mica perdedor a la zona del Cerro del Cuervo. Per tot això la poso moderada, perquè fàcil No és, però no te cap pas complicat ni dificultós. Es més què requereix una certa condició física, i resistència que no dificultat en sí.

Altre informació:

Recorregut lineal en format travessa, en sentit nord sud. Es pot invertir, tot i que no ho aconsellem. Per tant haurem de tenir en compte fer combinacions de vehicles o buscar alternatives en transport públic.

Senyalització: Recorregut quasi be íntegrament senyalitzat amb marques de GR. En aquest cas i resulta força sorprenent en color blanc i blau.

Trobarem trams amb fites i també senyalització vertical de manera intermitent.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, ja que en cap cas és una guia de la ruta.

Ruta força molt atractiva, molt completa, variada i amb trams molt bonics, especialment prop de la Isleta,, amb el Cerro Blanco, los Escullos i més. Llastima dels 5,5 Km. de pista, però no es pot tenir tot!

Ruta molt variada i amb molt de contrast. Tot i la pista soporífera, que te bones vistes la sortida segueix sent molt i molt recomanable.
********************************************************************************
CASTELLANO/ESPAÑOL

Viaje realizado entre Navidad y Año Nuevo de 2019, haciendo la mayor parte de la travesía del Cabo de Gata en 3 etapas, bastante largas. Realmente vale la pena. Presenta tramos variados, muchos de ellos muy atractivos, especialmente la última etapa, pero que en conjunto vale la pena, salvo algún tramo mas pesado y con pista, el más largo al final de la segunda etapa. Nos alojamos en Roquetas de Mar y disponíamos de autocar con transporte propio para hacer los traslados del hotel al inicio de la ruta y recogida del final y regreso al hotel.

Por lo tanto se deberá prever hacer combinación de vehículos o buscar alternativa para poder hacer la travesía con algún sistema de transporte.

Las travesías se han planteado de la manera que se considera que quedan mejor repartidas para hacerlas en tres etapas, aunque quedan bastante largas, pero como que el desnivel no es muy elevado, hay tiempo de sobra para hacerlo bien y dar tiempo para regreso al hotel y disponer de alguna rato libre para su descanso.

Las travesías se hacen todas ellas en sentido norte -sur, comenzando en el aparcamiento de la Playa de los Muertos, un poco al sur de Carboneras, y finalizando el tercer día al mismo Cabo de Gata. Todas las travesías son continuas, de manera que donde finaliza una etapa, comienza la del día siguiente.

Etapas:

1. Aparcament de Playa de los Muertos - Agua Amarga - Las Negras

2. Las Negras - Isleta del Moro - San José

3. San José - Cabo de Gata (El corralete)

Etapa: 2

Descripción:
Etapa muy larga, muy completa, también muy variada y fuerza atractiva que saliendo de Las Negras esn lleva a San José, tras una buena parada para recuperar fuerzas en la Isleta. Podríamos dicho que tiene dos partes una más atractiva hasta la Isleta y una segunda más pista y más pesada hasta San José, aunque no es cierto que todo el tramo sea así.

De hecho después de la Isleta hay un tramo de unos 2-3 Km. cerca del mar que realmente son preciosos y atractivos y el tramo final desde que dejamos la pista después del Cerro de Cala Higer, hasta el final vuelve a ser muy atractivo, sobre todo la llegada por encima del puerto deportivo también muy espectacular .

Salimos del aparcamiento donde nos deja el autocar bajamos hasta la costa y giramos a la derecha terminando de cruzar la Playa de las Negras, seguimos un tramo de pista hasta cerca del camping La Caleta, cuando nos desviamos por un sendero nos lleva a la Cala del Cuervo. Ahora si que ya iremos cerca del, mar por un bonito sendero que pasa por la Cueva de las Palomas para seguir bordeando la costa a una cierta altura para llegar al Castillo de San Ramón. Hacemos un tramo de camino más ancho para llegar al Playazo, que seguimos por la arena. Justo al otro lado en una pequeña caleta cogemos un sendero que nos subirá al Collado del Bergantín (84m). Seguiremos un tramo por el interior, cruzando el barranco Bergantín y el Collado de San José (135m). Continuamos por el sendero qeu el Cortijo Cloradao pero no llegamos bajando a cruzar la carretera y subir el Cerro del Cuervo (107m.) En la bajada iremos a seguir una pista que nos lleva a la carretera que va a La Isleta. La seguimos hasta un precioso mirador donde hay un quiosco de bebidas, muy bien estratégicamente situado.

Bajamos un tramo de carretera, hasta la primera curva, donde cogemos un sendero primero y por camino después de que nos llevan al Barranco Negro y en la Cala del Toro. Salimos por el barranco en un tramo maravilloso, que nos transporta a un lugar diferente frondoso y hermoso. El camino dentro de la Isleta es bien atractivo y bonito. No se pierdan bajar a la playa antes de llegar a la Isleta para ver el magnífico Peñon Blanco. Justo después entran en la Isleta, ons nos merecemos un descanso.
Salimos hacia el sur junto al mar, entre la tierra y las rocas pasando por Fondeadero de la Isleta. Este tramo es muy bonito y atractivo. Pasaremos por las Playa del Arco y Los Escullos, un conjunto de rocas muy atractivo, justo antes de llegar al Castillo de San Felipe.
Seguiremos por el Embarcadero y dejamos más a la izquierda la Punta del Esparto.

Nos resistimos a dejar la costa y alargamos todo lo que podemos cerca del mar pasando por la Playa de Piedra Galera primero y la Cala Cortada después. Aquí si que ya no nos queda más remedio que ir a buscar la pista.

Serán 5,5 Km soporíferos, de pista, gran parte de subida, pero que no hay mas remedio. La suerte es que en algunos momentos nos brinda vistas preciosas sobre la costa y las montañas, altas que se precipitan al mar. Pasaremos por el Collado de los Grajos, la Casa del Tomate, y rodearemos por debajo del Cerro de la Higuera, pasando por la Torre de Calahiguera, hasta que por fin, dejamos la pista por un sendero que sale a la izquierda, atajando y bajando en la Casa de la Torre. Continuaremos en dirección al mar
para llegar a la Casa de Cala Higuera. Subiremos unos metros para bordear el Cerro de Enmedio y bajar en San Jose, junto a la valla del Puerto y bajando al pueblo por unas escaleras, hasta llegar al gran aparcamiento donde nos espera el autocar.

Salida: Las Negras. Salimos del aparcamiento que hay en la entrada al pueblo. Aparcamiento grande.

Llegada: San Jose. Debemos subir por el pueblo a buscar un gran aparcamiento donde nos espera el autocar, a la altura de la playa pero 300 m. adentro. Para evitar hacer más distancia recortamos para ir directamente al aparcamiento sin pasar por la playa.

Recorrido hecho en atraviesa al disponer de autocar propio., El punto de salida y llegada están especialmente indicados para llegar un autocar grande. Puede ser una buena opción para los por grupos excursionistas que programan rutas de montaña con acceso en autocar.

En caso de que vamos por nuestra cuenta tendremos que hacer combinaciones de vehículo sonido bien que nos vengan a buscar o estudiar las opciones de bus público.

época:
Recorrido ideal para hacerlo en invierno, preferiblemente de octubre a abril, ya que hay poca sombra en el recorrido y es una zona muy calurosa en verano, así como los meses próximos en verano.

Dificultad: Baja pero como wikiloc no tiene esta calificación, la pondremos moderada. Por la distancia, sobre todo, y también por un notable desnivel acumulado, del orden de los 625 m. También hay un tramo algo perdedor en la zona del Cerro del Cuervo. Por todo ello la pongo moderada, porque fácil No es, pero no tiene ningún paso complicado ni dificultoso. Es más que requiere una cierta condición física, y resistencia que no dificultad en sí.

Otra información:

Recorrido lineal en formato atraviesa, en sentido norte sur. Se puede invertir, aunque no lo aconsejamos. Por lo tanto tendremos que tener en cuenta hacer combinaciones de vehículos o buscar alternativas en transporte público.

Señalización: Recorrido casi be íntegramente señalizado con marcas de GR. En este caso y resulta bastante sorprendente en color blanco y azul.

Encontraremos tramos con hitos y también señalización vertical de manera intermitente.

Se considera que los recorrido colgados en Wikiloc son para seguirlos con GPS, lo que se recomienda llevar, ya que no se puede garantizar el seguimiento del recorrido sin este aparato y pasarnos de largo algún desvío. El autor no se hace responsable del seguimiento del recorrido sólo con la descripción, ya que en ningún caso es una guía de la ruta.

Ruta fuerza muy atractiva, muy completa, variada y con tramos muy bonitos, especialmente cerca de la Isleta ,, con el Cerro Blanco, los Escullos y más. Lástima de los 5,5 Km. de pista, pero no se puede tener todo!

Ruta muy variada y con mucho contraste. Aunque la pista soporífera, que tiene buenas vistas la salida sigue siendo muy, muy recomendable.

Playa de las Negras

Playa_de_las_Negras

Cala del Cuervo

Cala_del_Cuervo

Cerro de la Molata

al costat hi ha la cueva_de_las_Palomas