190615 De Farena a Capafons pel Toll de l'Olla i el riu Brugent

Photo of190615 De Farena a Capafons pel Toll de l'Olla i el riu Brugent Photo of190615 De Farena a Capafons pel Toll de l'Olla i el riu Brugent Photo of190615 De Farena a Capafons pel Toll de l'Olla i el riu Brugent

June 12, 2021
June 2019

near Farena, Catalunya (España)

Presentació:
Sortida 21a. de la temporada de 2019 del cicle de rutes guiades Tot Natura de Cunit amb una curta però bonica i variada travessa matinal entre Farena i Capafonts, seguint el curs del riu Brugent , creuant-lo diferent vegades i passant per l'espectacular Toll de l'Olla

Format:
Travessa, en sentit E-W des de Farena a Capafonts, a les muntanyes de Prades.

Aquest recorregut s'ha fet mitjançant aproximació en autocar, pel que ens deixa a l'entrada de Farena i ens recull a l'entrada a Capafonts, concretament del Cementiri de la vila.

Recorregut ideal per fer en grups o centres excursionistes que es mouen en autocar.
Si no és aquest el cas haurem de contemplar mitja de transport, fer combinacions amb vehicles, que ens portin o vinguin a recollir, ja que no hi ha possibilitat de fer-ho en transport públic.

Dificultat: Baixa. Sense cap dificultat tècnica, ni cap pas massa complicat, tret de la baixada al Toll de l'Olla, tot i que hi ha una corda per facilitar-me la baixada i la posterior pujada. El desnivell és escàs, amb 370 m. pujats i 250 baixats. No obstant això te rampes curtes però pendents, amb rampes màximes de més del 30% tant de pujada com baixada.

Com que a wikiloc no es contempla la dificultat baixa opto per posar-lo com a fàcil, però cal tenir en compte el que s'ha indicat

Època:
Recorregut que es pot fer tot l'any, fins i tot a l'estiu, ja que el terreny es molt boscós i no ens tocarà massa el sol, tret del tram final, de 1,5 Km. de pujada, des del Pont Vell per pista i carretera per arribar a Capafonts.

Senyalització:
El recorregut està senyalitzat en la seva major part amb senyals grocs. Trobarem també força senyalització vertical en els principals encreuaments. Només haurem d'anar en compte a trobar el camí correcte, sobre el Km. 3,5 de ruta que hem de deixar la pista que va a la Plana i creuar el riu, agafant el corriol que segueix al costat de la llera.

Descripció:
Sortint de Farena agafarem el corriol que porta als Freginals, per un terreny força boscos i que va planejant amb alguns petites oscil•lacions per portar-nos al Corral del Po. Poc després ens desviarem per baixar al riu Brugent per primera vegada per anar al preciós Toll de l'Olla, on es podrà fer un bany. Tornarem a remuntar al camí per continua cap el proper Mas d'en Toni.
A partir d'aquí tornarem a baixar al riu Brugent i el creuarem un munt de vegades fins arribar al Pont Vell. A partir d'aquí el corriol es converteix en camí ample o pista i que anirà pujant progressivament fins arribar al Cementiri de Capafonts, on acaba aquesta assequible però bonica ruta.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.