190314 Penedès. Ermites i pobles voltants a l'Arboç

Photo of190314 Penedès. Ermites i pobles voltants a l'Arboç Photo of190314 Penedès. Ermites i pobles voltants a l'Arboç Photo of190314 Penedès. Ermites i pobles voltants a l'Arboç

March 14, 2019
March 2019

•   5 2 Reviews

near L'Arboç, Catalunya (España)

-----------------------------------------------------------------------

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

Ermites i pobles voltants a L'Arboç ( 14-03-19 )

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
Aquesta ruta la hem qualificat, sense cap mena de dubte de “Molt Fàcil”. Apta per fer amb la mainada. De fet la podríem englobar a l’apartat de “A Peu” El recorregut travessa varis pobles del Penedès.
Al ser una regió vinícola, la millor època per fer la caminada va lligada amb les vinyes. El Setembre, tot i la calor, sembla el millor moment.

APROXIMACIÓ : A l’Arboç, darrera la Mezquita trobem forces llocs per deixar els cotxes ( wpt 01 ).
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil ) Trobem pals indicadors en moltes cruïlles. Al ser el terreny tan pla sempre tenim visió clara del lloc on anar.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Quasi tot el recorregut per pista i asfalt.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb bona cobertura.

MENJAR : Hem dinat al mateix Arboç a la Fonda Can Peraire ( 977670333 - 680146942 ) . Molt bon menú feiner (11€ ). Tracte molt casolà. Cuina clàssica amb un punt de presentació més moderna.

AIGUA : Passem per diversos pobles amb bars i restaurants.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +153 . Temps en moviment ( caminant ) 3h 40’. Cal tenir en compte que vam parar a Sana Oliva per esmorzar en un bar.
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,80 mts de separació. El resultat d’aquest procés el pujo al wikiloc. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : El terreny tan pla permet tenir sempre una clara visió d’on anar. Això obra moltes opcions d’improvisar petits canvis. A prop tenim dues zones més de muntanya: El Pantà de Foix i el Castellot ( Marmellar )

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet té un esborrany de mapa de la zona

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.
Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.

PictographCar park Altitude 513 ft

06 Santa Oliva

06 Santa Oliva 14-03-19

PictographReligious site Altitude 573 ft

07 Ermita St Pere ( Saifores )

07 Ermita St Pere ( Saifores ) 14-03-19

PictographIntersection Altitude 455 ft

08 Sumarroca ( Priorat Penedes )

08 Sumarroca ( Priorat Penedes ) 14-03-19

11 Ermita St Ponç 14-03-19

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Mar 15, 2019

Una bona volta per les vinyes del Penedès i també unes bones fotos, felicitats Ramón.

• Photo of GERCA
    GERCA Mar 16, 2019

Gràcies Josep Mª

• Photo of Solyvent
    Solyvent Nov 2, 2019

Ruta molt maca passant per pobles del Baix Penedès

• Photo of GERCA
    GERCA Nov 6, 2019

Solyvent, gràcies per la valoració