180222 Tarragonés. GR 92 Etapa 26 . Tarragona - Cambrils

Photo of180222 Tarragonés. GR 92 Etapa 26 . Tarragona - Cambrils Photo of180222 Tarragonés. GR 92 Etapa 26 . Tarragona - Cambrils Photo of180222 Tarragonés. GR 92 Etapa 26 . Tarragona - Cambrils

-34 ft
February 22, 2018
February 2018

•   4.3 2 Reviews

near Cambrils, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

GR92 Etapa 26 . Tarragona-Cambrils 22-02-18

VALORACIÓ GLOBAL : Ruta tipus travessa que es correspon amb la etapa 26 del GR92. Nosaltres l’hem fet una mica al nostre aire amb un grup que sortia de Cambrils i l’altre de Constantí amb intercanvi de claus entre els conductors.
Segons el nou traçat del GR, no està clar si la etapa comença al Balcó del Mediterrani o a la estació de la Renfe a Tarragona.
Recorregut perfecte per fer cames aprofitant els dies més freds de l‘any.

APROXIMACIÓ : Deixem el cotxe a l’aparcament del final de la Riera d’Alforja tocant el passeig marítim.( wpt 01 ).
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i la cartografia.

Passeig Cambrils

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil + ) Les poques pintures de GR les trobem entre la Canonja i Constant, però les referències són clares.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil ) Només una mica llarga, que podem fàcilment escurçar.

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

Passeig-Port Salou

TIPUS de CAMÍ : Tot asfalt fins l’edifici del 112 ( wpt 06). La resta pista de terra

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS sense problema. Amb cobertura de Movistar ( telfonia i Internet )

MENJAR : Hem anat a Tarragona. Al Restaurant TIPS (977 781811) . Molt bona relació qualitat/preu ( 10,90 feiners i 12,90 capde ). Local una mica petit. El fet d’anar un grup els condiciona una mica.

AIGUA : Passem per molts bars ......

Pas via tren. Estació Vilaseca

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de 120+. Temps en moviment 5h 20’.

Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2800 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,60 mts de separació. l’Oregon programat per temps ( punt cada 4 seg ). En rutes amb força pista o ràpides el resultat no canvia massa. Aquest track filtrat és el que pujo al wikiloc.

POSSIBLES VARIANTS : Podem escurçar la ruta a la nostra conveniència. Salou i Cambrils estan comunicades per tren amb Tarragona i Constantí amb bus. Utilitzant transport públic millor fer-la a l’inrevés del track.

Antiga fàbrica - Molí ( Constantí )

BIBLIOGRAFIA : Cartografia Tarraco Romana o Baix Gaià de la editorial Piolet. Només agafa un tros

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

PictographCar park Altitude -23 ft

01 Cambrils ( riera Alforja )

01 Cambrils ( riera Alforja ) 22-02-18

10 Plaça Rosa dels Vents 22-02-18

• Photo of TARRAGONINA
    TARRAGONINA Apr 4, 2018

Per fer cames a prop de Tarragona

• Photo of BJM_CIM
    BJM_CIM Apr 20, 2021

Ruta molt llarga i que no mereix la pena de fer. Fora de les ruïnes romanes de Centcelles i els pobles que visitem, els paisatges són força depriments i avorrits. És una etapa del GR-92 i poca cosa més.

• Photo of GERCA
    GERCA Apr 20, 2021

Les travesses sempre tenen , al menys per a mi, inconvenients. El tarragonès no és especialment muntanyenc. Tens molta raó en que només és una etapa del GR 92 , no precisament de les més boniques, i prou
    Gràcies BJM_CIM pel comentari

• Photo of lluisherman
    lluisherman Oct 29, 2021

Hola Gerca ? No hi hauria pas via Cap de Salou resseguint litoral fins Tàrraco ?

• Photo of GERCA
    GERCA Oct 29, 2021

Lluis ,
    ni idea , però alguna cosa hi hauria al wikiloc si hi hagués camí.