18 Mart 2017 Alanya Gündoğmuş Güneycikten Saburlara

Photo of18 Mart 2017 Alanya Gündoğmuş Güneycikten Saburlara Photo of18 Mart 2017 Alanya Gündoğmuş Güneycikten Saburlara Photo of18 Mart 2017 Alanya Gündoğmuş Güneycikten Saburlara

March 19, 2017
March 2017

near Güneycik, Antalya (Türkiye)

Faaliyet Notları : 17 Mart 2017 Cuma gecesi saat 22:00'da Ankara'dan, 2 gün sürecek Alanya Gündoğmuş ve Alara İpek Yolu yürüyüş faaliyeti için, 17 arkadaş yola çıktık. 18 Mart sabahı saat 05:45 civarı Alanya Gündoğmuş'ta bulunan Uçansu (Cündere) Şelalesine vardık. Burada rehberin yerinde açık büfe kahvaltımızı yaptık. Hava oldukça soğuktu. Şelale de fotoğraf çekiminden sonra, Güneyce Köyüne ulaştık. Bu köyden Selçukluların inşa ettiği belirtilen Ali Köprüsüne yürüdük. Kemerli tarihi köprü tamamen taştan yapılmış ve hala oldukça sağlam durumda. Köprüde kısa bir fotoğraf çekiminden sonra, İpek yolu patikasından Saburlar Köyüne doğru yükselerek yürüdük. Köyün okul bahçesinde cenazeye adak daveti için toplanmış köy halkını gördük. Bize çay ve pişi ikram ettiler. Kısa bir dinlenmeden sonra, Alara Kalesine çıkmak üzere yola koyulduk. Ancak kaleye çıkan alt patikalara çok yaklaşmamıza rağmen tehlikeli sayılabilecek kaya geçişlerini gurup olarak yapmaktan vazgeçerek, tekrar, Saburlar Köyü asfaltına geri döndük. Rehberimiz ve 2 arkadaşımız kayalıkları geçerek, kale girişine yakın bir yerde bizi bekleyen minibüsümüzü, gurubun bulunduğu Saburlar Köyü yoluna getirdiler. 18 Mart akşamı, kampımızı Alanya-Manavgat yolu üzerindeki sahile kurduk. Akşam kamp yemeğinde yine rehberin yerindeydik. Akşam yemeğinde, alabalık, hindi fileto, salata, turşu ve helva vardı. Soğuk bir kamp gecesinden sonra, 19 Mart sabahı yere serpme kahvaltı ve kısa bir denize girme molasından sonra, Alara Kalesine çıkmak üzere tekrar bölgeye gittik. Alara Han'ı dışarıdan görüntüledikten sonra, kaleye çıkmaya başladık. Kale, bazı bölgeleri kısa kaya tırmanışı yapılarak çıkılan bir kale. 2 adette tünel geçişi var. İlk tünel geçişi göçük yüzünden kapalı. 2. tünel geçişi zorunlu, alternatif patikası yok. Silinmeye yüz tutmuş ta olsa çıkış patikasını gösteren işaretler var. İç kale-zirveye ulaştıktan sonra 30-40 dakika süren fotoğraf çekimi ve seyir molasından sonra kaleden ayrılarak inişe başladık. İnişimiz tamamlandığında, kale girişinde bulunan bir köy evinde çay ve kahve molası verdik. İsteyen arkadaşlar da, köylülerden dalından kopartılmış portakal ve bakla aldılar. Saat 13:45 civarı faaliyetimize Mersinden katılan Meltem arkadaşımızı Alanya otogarına bıraktıktan sonra, 14:30 civarı Ankara'ya doğru yola çıktık. Böylece, yılın ilk kamplı faaliyetini, tarihi eserlerin de yer aldığı torosların güzel bir bölgesinde gerçekleştirmiş olduk.

• Photo of sendeyuru
    sendeyuru May 19, 2023

Şelale rotanin tam olarak neresinde kalıyor acaba.