186 - Puig de la Caritat - l'Estany - Moianès - 100 cims FEEC

Photo of186 - Puig de la Caritat - l'Estany - Moianès - 100 cims FEEC Photo of186 - Puig de la Caritat - l'Estany - Moianès - 100 cims FEEC Photo of186 - Puig de la Caritat - l'Estany - Moianès - 100 cims FEEC

52 minutes
April 5, 2018
March 2018

•   4.8 3 Reviews

near l'Estany, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
Com la majoria d'usuaris de Wikiloc fem servir GPS, crec que no es necessari una descripció detallada del recorregut, només algunes indicacions puntuals.
----
APROXIMACIÓ: Sortim de la població de l'Estany, a la que podem accedir des de Moià o des de la C-25 Eix transversal de Manresa a Vic.
---
DIFICULTAT: Fàcil. Ruta curta i per bon camí sense cap dificultat.
RUTA: Fàcil i curta ruta per fer el cim del Puig de la Caritat, inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC. i que aprofitem per visitar el bonic poble de l'Estany i el seu entorn.
----
Sortim de l'Estany seguint alguns cartells indicadors que anem trobant, passem pel costat del cementiri i anem seguint direcció nord per bons camins.
seguim per un camí en suau ascens fins que trobem una tanca amb una cadena, girem a esquerra i poc desprès arribem al cim on trobem el vèrtex geodèsic i una petita creu.
Continuem i baixem per altre costat, passant pel Collet de Sant Pere i tornem al punt de sortida.
---
Viquipèdia.
El Puig de la Caritat és una muntanya de 1010,4 metres d'altitud del terme municipal de l'Estany, a la comarca del Moianès.

Està situat al nord-oest del centre del terme i del mateix poble de l'Estany, que queda pràcticament dominat per aquesta elevació. És al sud-oest del Polígon industrial de l'Estany i a ponent del paratge de la Fàbrega. Queda al nord del Collet de Sant Pere, on hi ha les restes de la capella de Sant Pere del Coll de la Crossa; al costat d'aquestes ruïnes comença la pista per pujar dalt del Puig de la Caritat. En els seus contraforts occidentals es formen el torrent del Gomis i, més al nord, el torrent del Boledar. En canvi, pels seus peus, a llevant, discorre la Riera de l'Estany.

Rètol Puig de la Caritat.

Carrer de Vic

Cementiri.

Cadena.

Collet de Sant Pere.

L'Estany. Plaça del Monestir.

Dreta.

Esquerra.

Puig de la Caritat.

• Photo of Ramon, Dolors i d'altres bèsties
    Ramon, Dolors i d'altres bèsties Nov 2, 2019

Ruta curta i agradable

• Photo of miquelseu
    miquelseu Nov 6, 2019

Gràcies per la valoració r.minguellcros

• Photo of SiolSerena
    SiolSerena Jun 12, 2023

Gracias por compartir!!!!
    Una ruta sencilla (con algún tramo empinado que al principiante puede echar para atrás)
    Ideal para una mañana tranquila.

• Photo of miquelseu
    miquelseu Jun 26, 2023

Gràcies per la valoració SiolSerena 😀😀

• Photo of Pep Alonso
    Pep Alonso Jun 1, 2024

Gràcies per compartir la ruta.