170725 Close - Ollomont (Aosta-Cervinia dia 3)

Photo of170725 Close - Ollomont (Aosta-Cervinia dia 3) Photo of170725 Close - Ollomont (Aosta-Cervinia dia 3) Photo of170725 Close - Ollomont (Aosta-Cervinia dia 3)

7 hours
June 26, 2021
July 2017

near Closè, Valle d’Aosta (Italia)

Presentació:
Espectacular etapa que travessa de la vall de, Buthuier a Closé a Ollomont , a la vall de Crétes, pel Coll de Brison de 2,480m. el pas més assequible que creua l'extrem inferior de la imponent serralada del Mont-Rion de 3505 m., que just queda a la dreta nostre.

Vistes espectacular en el que el coll de Brison queda al damunt de les dos valls, qeu s'ajunten a la població de Vapellines.

Dificultat:
Moderada. Desnivell important amb 1060 m. pujats i 1160m de baixats amb pendents importants, amb un pendent mig del 18% i rampes màximes de pujada fins el
40% i del 35% de baixada. Cal posar les mans en elaguns punt, pero no te passos complicats ni exposats.

Descripció: Sortim de Closé, per un curt tram de pista que porta a Peson, però desviant-nos per agafar un preciós corriol ben senyalitzat per un entorn molt boscós, pujant progressivament amb diversos replans, en direcció a Sucheaz (1.991m.) on farem una pausa. Continuarem pujant, però ja de manera més i encara per dins del bosc, per arribar a Bruson L'Arpe, un refugi que es troba a 2.190m. A partir d'aquí anirem pujant per un terreny obert i muntanyós per arribar al Coll del Mont Berrio a 2,528m. que separa les dues vessants. Aquí opcionalment ens podrem desviar per anar a La Pointe des Arsines de 2.460m. Retornat el coll començarem a baixar amb un tram curt però de forta per baixar després de manera més suau fins el refugi Alpe Della Beria Superiore (1.960m.) A partir d'aquí la serà tot pista de baixada fins a Ollomont on finalitzem aquesta variada travessa alpina.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.