Photo of170528 100 Cims. BAIX EBRE. ' La Coscollosa ' des de l'àrea recreativa de la Font Nova Photo of170528 100 Cims. BAIX EBRE. ' La Coscollosa ' des de l'àrea recreativa de la Font Nova Photo of170528 100 Cims. BAIX EBRE. ' La Coscollosa ' des de l'àrea recreativa de la Font Nova

May 29, 2017
May 2017

•   4.9 3 Reviews

near Paüls, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta bonica caminada aneu al següent enllaç :

100 Cims . "La Coscollosa" (28-05-17)

VALORACIÓ GLOBAL : Aquesta sortida pretén assolir el 100 Cims de la Coscollosa. Qualificada de fàcil, sempre dins l’apartat de senderisme ( molt fàcil pels caminadors amb experiència en sortides de muntanya ).
Un cop als peus de la Moleta ( wpt 05 ) podem pujar-hi, cosa que avui no hem fet. Unes grapes i unes cordes a manera de passamans ens ho faciliten. Aquesta opció incrementa un grau la dificultat d’aquesta ruta.

APROXIMACIÓ : Cal anar a fins l’àrea recreativa de la Font Nova ( wpt 01 ). Camí asfaltat des de Xerta. També s'hi pot anar agafant un camí de terra des de la crta TV-4322 d’Alfara de Carles a prop dels Reguers tot seguint el canal.

ORIENTACIÓ : ( Fàcil) Anem trobant pals indicadors. Primer de les Fonts i després de la Moleta i la Font de St Domingo. Per pujar al cim cal seguir des del wpt 06 el GR que baixa a Paüls i al coll seguir les fites que ens duen al cim i després desfer fins wpt 06

Des del wpt 08 no trobem cap senyalització fins 300 mts abans de la Font Nova.

GPS ( Oregon 600 ) : Cap problema de senyal.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil ) El primer tram de baixada des de la collada ( wpt 06 ) té cert pendent amb pedra solta.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap)

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Poca pista. Molt bonic el tram per damunt del barranc d’Infern i la vegetació dels plans sota el Cim.

COBERTURA MÒBIL : Movistar amb bastant bona cobertura i Internet.

MENJAR : Hem dinat als Reguers. Restaurant Calau ( 977 47 40 05 ) . Menjar tradicional amb bon material. Preu finde de 20 € ( amb cafè ). Crec que 16-17 seria el seu preu.

AIGUA : A la Font Nova (wpt 01) podem carregar . També a la de St Domingo ( wpt 08), hi havia una mica d’aigua

DADES TÈCNIQUES : El GPS m’ha donat un desnivell de 551+. Passat pel sedàs del Garmin Connect dona +617. Temps en moviment 3h 13’.

POSSIBLES VARIANTS : Com ja he dit podem pujar a La Moleta. També per estalviar la solana de la baixada podem desfer fins el wpt 04 i des d’allí seguir el pal indicador de la Font Nova ( no pel mateix camí de pujada ). Aquesta variant ens deixa a prop del Refugi.

BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet té cartografia de la zona. Té moltes mancances i errors.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

PictographPicnic Altitude 1,315 ft

Cal pujar a La Moleta per gaudir de les vistes. No té massa complicació

• Photo of Jordi_Nadal
    Jordi_Nadal Jan 4, 2018

Sortida assequible a tothom que estigui acostumat a caminar per la muntanya. Els paratges que recorrem són feréstecs i d'una gran bellesa, especialment la vall de l'Infern. Fora de la font Nova, no es pot comptar en trobar aigua i (suposo) que no és un bon itinerari per fer a l'estiu.
    Des de la Moleta fins a la font Nova, i especialment a l'indret de la font de Domingo, hi havia molt bous pasturant, el que ens ha obligat a anar amb molt de compte per no sorprendre'ls i tenir algun ensurt desagradable.

• Photo of angelsblumink
    angelsblumink Sep 21, 2018

Ruta no gens tècnica, sols té el inconvenient que al baixar el Coscollosa ho fa per un camí amb desnivell fort de baixada i el terreny és de pedra petita que rellisca molt.

• Photo of Joan Maria Boada
    Joan Maria Boada Sep 4, 2020

Es necessari 4 X 4 per arribar a la Font Nova ?