161101 Irati dia 4: Passarel·la de Holzarte, circular des de Logibar

Photo of161101 Irati dia 4: Passarel·la de Holzarte, circular des de Logibar Photo of161101 Irati dia 4: Passarel·la de Holzarte, circular des de Logibar Photo of161101 Irati dia 4: Passarel·la de Holzarte, circular des de Logibar

July 4, 2021
November 2016

near Larrau, Nouvelle-Aquitaine (France)

Presentació:
Espectacular, magnífic i increïble recorregut pel sector francès d'Irati, d'anada i tornada des del refugi de Logibar amb un curt però espectacular recorregut, per l'engorjat d'Olhadubi que el creuarem pel pont d'Holzarte, amb diferents saltants d'aigua i gorgs meravellosos, per un corriol equipat amb baranes , corda , destacant per la seva espectacular i impressionat passarel·la o pont penjant d'Holzarte, construït l'any 1920 i suspès a una altura de fins a 180 m. sobre el fons del barranc. Seguirem durant la pujada les marques de GR , mentre que de baixada seguirem marques grogues.

Ruta que forma part d'una a sortida de 4 dies a la Selva d'Irati. Recorregut fet amb Tot natura de Cunit amb un grup de 40 persones.

Format:
Circular des de Logibar (França). Sentit horari

Aproximació.
En autocar.

Sortida i Arribada
Logibar (FrançaNavarra). S'hi arriba per la D26 des del Port de Larrau, que separa Navarra de França, com a continuació de la NA-2011 que puja al Port de Larrau.

Dificultat:
Baixa: Recorregut sense dificultat, tot i que cal tenir en compte que les persones amb vertigen acusat poden tenir problemes per creuar el pont ja que fimbreja força. Hi ha també algun tram de cords. Terreny que pot ser relliscós si està tot molt humit o mullat. Desnivell de 610 m. pujat i baixats , amb rampes màximes de fins el 29% de pujada i del 30% de baixada.

Com que la dificultat baixa no es contempla a Wikiloc, optem per posar-lo com a moderat.

Descripció:
Sortim de l'aparcament d'alberg o gité d'etapa de Logibar. Poc després de sortir, tronem una bifurcació, Seguim a la dreta i tornarem pel de l'esquerra. Anirem fgran part de la pujada al costat del riu a la nostre esquerra i seguin tel GR. No te pèrdua ni trencalls destacables. El corriol es boscós i bonic i que puja progressivament. Creuem la fantàstica passarel·la d'Holzarte, sobre les gorges del riu Olhabubi.

Anirem pujant fins a trobar un pont que creua de nou el riu Olhadubi i a partir d'aquí començarem el retorn, pel vesant mes solell de la muntanya i per vegetació baixa un bon tram, ja que no hi ha tant de bosc. Pujarem una mica més de nivell, passant per l'arcada que forma un tronc caigut primer i després fins a creuar un coll. A partir d'aquí si que començarem a baixar. Entrarem de nou a la fageda, amb un tram de pista, molt bonic i agradable.

Força avall, sobre la cota 88=, deixem la pista agafant un corriol en un gir sobtat a la dreta, amb una potent baixada i un corriol més tècnic, que ens portarà de nou a Logibar primer per bosc, després per terreny més obert i de vegetació baixa, per entrar de nou al bosc poc abans d'arribar a l'alberg. on finalitzem aquest fantàstic recorregut. .

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.