Photo of160917 ANDORRA. Camí ( GR11 ) i llac d'Engolasters- Camí Pardines- Cami de la Plana. Des d'Encamp Photo of160917 ANDORRA. Camí ( GR11 ) i llac d'Engolasters- Camí Pardines- Cami de la Plana. Des d'Encamp Photo of160917 ANDORRA. Camí ( GR11 ) i llac d'Engolasters- Camí Pardines- Cami de la Plana. Des d'Encamp

September 18, 2016
September 2016

•   4.9 3 Reviews

near Encamp, Encamp (Andorra)

Viewed 11939 times, downloaded 649 times

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu al següent enllaç :

Passejada llac Engolasters-Camí Pardines 17-09-16

VALORACIÓ GLOBAL : Fàcil i turística ruta pels voltants d’Encamp. Apta per fer amb la mainada. Puguem pel GR fins Engolasters, donem el tom al llac i tornem pel planer camí de les Pardines. Per baixar fins al cotxe ho fem pel camí de la Plana.

Engolasters

APROXIMACIÓ : Deixem el cotxe al mig d‘Encamp ( wpt 01 ). En un gran aparcament ( 0,7 € /Hr )

ORIENTACIÓ i GPS : ( Molt Fàcil ) Pintures i rètols ho faciliten

DIFICULTAT Física : ( Fàcil )

Pardines

DIFICULTAT Tècnica : ( Fàcil ) Com podeu veure al track i a les fotos, nosaltres fam grimpar per pujar a la presa. No cal fer-ho ja que hi ha un camí planer ( al costat de les tirolines ) que duu a l’altre costat del llac.

PASSOS PERILLOSOS : ( Cap)

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la caminada.

Vista d'Encamp

TIPUS DE CAMÍ : En general de bona petja. La pujada pel GR té algun curt tram amb més d’alta muntanya.

AIGUA : A l’estany i a les Pardines n’hi trobem

COBERTURA GPS i Mòbil : A Andorra acostumo a apagar el mòbil fora del wifi. Ja he vist com les gasta Movistar

DADES TÈCNIQUES : Temps en moviment : 03 Hr 09’ . Track pujat sense passar pel Garmin Connect

Camí La Plana

POSSIBLES VARIANTS : Una mica abans d’acabar el camí de les Pardines ( wpt 05 ) veiem un pal indicador que ens ensenya un corriol que tot fen llaçades ens baixa fins la Plana. També podem desfer el camí de pujada i seguir tot el recorregut del GR fins quasi el cotxe. Per afegir desnivell a la ruta, només cal agafar algun dels camins indicats que des de les Pardines pugen cap els Agols. .

MENJAR : Avui hem dinat al mateix Encamp al Restaurant Fontcuberta ( davant el comú ) +376834393. Molts plats per escollir per 12€ ( beguda apart ). Obre de dilluns a dissabte. Per la carretera de Canillo, hem trobat molts llocs de preu econòmic. Els darrers anys els preus han baixat molt per aquests llocs, en especial fora de la temporada d’esquí.

BIBLIOGRAFIA : Les editorials Piolet i Alpina tenen mapes, molt semblants, d’Andorra

Borda Cresper

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva

Així en lloc d’estendre’m en una literària descripció del recorregut, intento donar la suficient informació per a que el lector sàpiga, abans de sortir, el que es trobarà a la ruta. De fet, només vull donar la informació que jo cerco al wikiloc.

Diuen que una imatge val més que cent paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. Donen una bona primera visió dels llocs.

01 Encamp ( Aparca )

07 Hotel Milar 17-09-16

• Photo of TARRAGONINA
    TARRAGONINA Sep 23, 2016

Bona matinal per qualsevol època de l'any

• luz_mary_pinzon Sep 15, 2020

Muy fácil de hacer.
    La vuelta por la plana es mucho mejor.

• ilerjet66 Jul 20, 2021

Ruta senzilla des d'Encamp per arribar al llac d'Engolasters. Entorn molt agradable i força assequible.