160326 Vadiello - Nocito (Vall de Guatizalema, Guara)

Photo of160326 Vadiello - Nocito (Vall de Guatizalema, Guara) Photo of160326 Vadiello - Nocito (Vall de Guatizalema, Guara) Photo of160326 Vadiello - Nocito (Vall de Guatizalema, Guara)

January 18, 2018
March 2016

near Santa Eulalia la Mayor, Aragón (España)

Presentació:
Preciosa, sorprenent, espectacular i completa travessa que creua la serra de Guara de sud a nord per la vall del riu Guatizalema, a l'oest del Tozal de Guara, el qual veurem, imponent i majestuós, en el tram final de la ruta, que sortint de la presa de Vadiello ens portarà a Nocito, per un paisatge fantàstic, agrest en alguns trams, boscós en altres i en el que haurem de creuar a gual dos vegades el riu Guatizalema. Vistes increïbles, paisatges espectaculars.

Època:
Recorregut que es pot fer tot l'any, ja que hi ha ombra en diferents trams de ruta però la zona es molt calorosa a l'estiu. Cal anar en copmpte desprtés de pluge sfortes o en el desgel que si el riu porta un cabal considerable ens costarà de creuar. Vam haver-nos de treure els pantalons i descalçar-nos per creuar-lo i al ser a l'abril l'aigua està molt freda.

Dificultat:
Moderada. No presenta passos complicat més enllà de creuar dos cops el riu que si el cabal és important pot costar molt de creuar. També cal tenir en compte que el desnivell es considerable, amb 715m pujats i 500m. baixats amb una distancia de 15,3 Km. tot i que wikiloc surt la distància menor. Hi ha trams pedregosos i de fort pendent

Altre informació:
Recorregut fet en format travessa, ja que al ser un grup gran i disposem d'autocar, és ideal per fer aquest tipus de sortides. Per tant, s'haurà de tenir en compte fer combinació de vehicles o que ens portin o ens recullin. Ruta ideal per a grups excursionistes que es mouen en autocar.

Trobarem algunes marques, fites i sobretot senyalització vertical.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que en cap cas és una guia de la ruta.

Accessos:
Sortida: Aparcament previ a la presa de Vadiello. carretera HU-330

Arribada: Nocito, al final del poble, després de creuar-lo totalment.

Itinerari: Sortint de la presa seguim per la carretera que creua els túnel per sortir al costat de la presa passant uns ponts i seguint el corriol, molt ben condicional i senyalitzat que voreja l'embassament i amb pujades i baixades fins que s'allunya una mica de l'embassament i remunta molt per guanyar altura passant pel Mirador de Guatizalema. A partir d'allà forta baixada per tronar al nivell del riu just a la cua de l'embasament, fins que trobem el lloc que s'indica que cal creuar a gual. El pas més complicat es el primer cruament del riu. Si passem aquest no tindrem problema per creuar-lo la segona vegada. Ara remuntarem pel marge esquerra del riu arribant al punt més alt de la ruta a 971 m. Després baixarem a la cota 850 m i a partir d'aquí amb oscil·lacions de pujada i baixada. Sortirem a una pista que primer creuarem i que seguirem més endavant i que ens portarà a Nocito passant pel Meson de Nocito ara amb vistes magnífiques sobre el Tozal de Guara. Arribem a Nocito per un corriol senyalitzat i passant un parell de ponts sobre torrenteres secundaries. Ruta magnífica.

Collet

Turo 970m

PictographRiver Altitude 2,791 ft

Guatizalema

riu Guatizalema, segona vegada que el creuem

Vadiello

Vadiello, embassament, presa i aparcament

PictographTunnel Altitude 2,501 ft

Tunels

Pont

Pont. Just despres hi ha els indicadors de ruta

PictographBridge Altitude 2,569 ft

PictographRiver Altitude 2,482 ft

Guatizalema

riu Guatizalema- Primer creuament i el mes complicat dels dos. Si passem aquest passarem l'altre