1570. Brunssum

February 24, 2022
February 2022

near Brunssum, Limburg (Nederland)

Rode draad tijdens deze licht heuvelachtige en zeer afwisselende wandeling is de Rode Beek. U wandelt eerst door het mooie Vijverpark om de vijver heen en dan loopt u even door de wijk Schuttersveld met voormalige mijnwerkerswoningen. U duikt het bos in en volgt een schitterend paadje langs de Rode Beek. Voor de Kattekoelenvijver draait de route door de buurtschap Bouwberg en dan volgt u een prachtig vlonderpad over de heide. Na een stuk door de bossen passeert u twee mooie vijvers en dan klimt u een terril (steenberg) omhoog met fraai uitzicht. U wandelt een prachtig stuk langs de kabbelende Rode Beek en dan loopt u terug door de wijk Schuttersveld. Het laatste stuk loopt u weer door het Vijverpark en passeert u het prachtige voormalige gemeentehuis. Bij de brasserie is een fijn terras. U kunt ook starten op de parkeerplaats van de Kattekoelenvijver en dan fijn pauzeren of lunchen bij Brasserie aan Tafel.