Photo of154 - APPALACHIAN TRAIL - NEW HAMPSHIRE - Sección 4.4 - De US-3 I-93 - Franconia Notch, a Mt. Lafayette y Greenleaf Hut Photo of154 - APPALACHIAN TRAIL - NEW HAMPSHIRE - Sección 4.4 - De US-3 I-93 - Franconia Notch, a Mt. Lafayette y Greenleaf Hut Photo of154 - APPALACHIAN TRAIL - NEW HAMPSHIRE - Sección 4.4 - De US-3 I-93 - Franconia Notch, a Mt. Lafayette y Greenleaf Hut

September 7, 2016
September 2016

•   5 2 Reviews

near Lincoln, New Hampshire (United States)

Stage 154

⇐ Link to the previous stage: 153 - APPALACHIAN TRAIL - NEW HAMPSHIRE -Section 5.1- White Mts. Eliza Brook Shelter to Kinsman Mountain and Franconia Notch
⇒ Link to the next stage: 155 - APPALACHIAN TRAIL - NEW HAMPSHIRE - Section 4.3 - From Greenleaf Hut to Mt. Lafayette, Mt. Garfield, and Galehead Hut

Tour of the Appalachian Trail ( Appalachian Trail ), as it passes through the state of New Hampshire (United States), in a direction from south to north, from the intersection of the trail with route US-3 I-93, in Franconia Notch, to the Greenleaf Hut, inside the White Mountain National Forest.

Throughout this stage, the Appalachian Trail follows the same trail as three minor trails: Liberty Springs Trail, Franconia Ridge Trail, and Greenleaf, reaching the tops of Mt. Liberty (4,459 feet), Little Haystack (5,089 feet), Mt Lincoln (5,089 feet) and Mt. Lafayette (5,260 feet).

The AT route does not pass through the Greenleaf Hut, the Appalachian Mountain Club hostel located on the slopes of Mt Lafayette (approximately 1.7 km from its summit), but for logistical needs we have chosen to add this section to the stage of this day.

This is the three-dimensional map of the stage.

IBP Index: 109 HKG
Stopped time: 1:52:35 h
Total average speed: 1.75 Km / h
Average moving speed: 2.32 Km / h

IBP index. IBP index is an automatic assessment system that scores the difficulty of a traveled route

PictographCar park Altitude 1,459 ft
Photo ofInicio de la etapa en Franconia Notch, en el estacionamiento de Liberty Springs Photo ofInicio de la etapa en Franconia Notch, en el estacionamiento de Liberty Springs Photo ofInicio de la etapa en Franconia Notch, en el estacionamiento de Liberty Springs

Inicio de la etapa en Franconia Notch, en el estacionamiento de Liberty Springs

Start of the stage in Franconia Notch, in the parking lot of Liberty Springs

PictographBridge Altitude 1,485 ft
Photo ofPemigawassets River. Río y puente, junto al inicio del Liberty Springs Trail Photo ofPemigawassets River. Río y puente, junto al inicio del Liberty Springs Trail Photo ofPemigawassets River. Río y puente, junto al inicio del Liberty Springs Trail

Pemigawassets River. Río y puente, junto al inicio del Liberty Springs Trail

Pemigawassets River. River and bridge, next to the start of the Liberty Springs Trail

Show original
Photo ofSubida pedregosa, pero ancha y gradual Photo ofSubida pedregosa, pero ancha y gradual Photo ofSubida pedregosa, pero ancha y gradual

Subida pedregosa, pero ancha y gradual

PictographRiver Altitude 2,079 ft
Photo ofPequeño arroyo y subida peldañeada en algunos tramos Photo ofPequeño arroyo y subida peldañeada en algunos tramos Photo ofPequeño arroyo y subida peldañeada en algunos tramos

Pequeño arroyo y subida peldañeada en algunos tramos

Photo ofSendero ancho, cada vez más empinado y pedregoso Photo ofSendero ancho, cada vez más empinado y pedregoso Photo ofSendero ancho, cada vez más empinado y pedregoso

Sendero ancho, cada vez más empinado y pedregoso

Photo ofSubida directa, empinada, pedregosa y larga Photo ofSubida directa, empinada, pedregosa y larga Photo ofSubida directa, empinada, pedregosa y larga

Subida directa, empinada, pedregosa y larga

Desvío a Liberty Springs Tentsite

Cruce de senderos. Desvío a la cima del Mt. Liberty

Photo ofCima del Mount Liberty (4.459 pies) Photo ofCima del Mount Liberty (4.459 pies) Photo ofCima del Mount Liberty (4.459 pies)

Cima del Mount Liberty (4.459 pies)

Photo ofSubida por el Franconia Ridge hacia Little Haystack Mountain Photo ofSubida por el Franconia Ridge hacia Little Haystack Mountain Photo ofSubida por el Franconia Ridge hacia Little Haystack Mountain

Subida por el Franconia Ridge hacia Little Haystack Mountain

Photo ofElevación anterior a la cima de Little Haystack Mountain y vistas Photo ofElevación anterior a la cima de Little Haystack Mountain y vistas Photo ofElevación anterior a la cima de Little Haystack Mountain y vistas

Elevación anterior a la cima de Little Haystack Mountain y vistas

Photo ofCima del Little Haystack (5.089 pies), repleta de montañeros Photo ofCima del Little Haystack (5.089 pies), repleta de montañeros Photo ofCima del Little Haystack (5.089 pies), repleta de montañeros

Cima del Little Haystack (5.089 pies), repleta de montañeros

Vista del Franconia Ridge

Photo ofEmpinada y rocosa subida al Mount Lincoln Photo ofEmpinada y rocosa subida al Mount Lincoln Photo ofEmpinada y rocosa subida al Mount Lincoln

Empinada y rocosa subida al Mount Lincoln

Photo ofDesde una roca en la subida hacia el Mt. Lincoln Photo ofDesde una roca en la subida hacia el Mt. Lincoln Photo ofDesde una roca en la subida hacia el Mt. Lincoln

Desde una roca en la subida hacia el Mt. Lincoln

Photo ofCima del Mount Lincoln (5.089 pies) Photo ofCima del Mount Lincoln (5.089 pies) Photo ofCima del Mount Lincoln (5.089 pies)

Cima del Mount Lincoln (5.089 pies)

Photo ofSubiendo al Mt. Lafayette, a través del Franconia Ridge, y vistas Photo ofSubiendo al Mt. Lafayette, a través del Franconia Ridge, y vistas Photo ofSubiendo al Mt. Lafayette, a través del Franconia Ridge, y vistas

Subiendo al Mt. Lafayette, a través del Franconia Ridge, y vistas

Photo ofCima del Mt. Lafayette (5.249 pies) Photo ofCima del Mt. Lafayette (5.249 pies) Photo ofCima del Mt. Lafayette (5.249 pies)

Cima del Mt. Lafayette (5.249 pies)

Photo ofAlgo más de una milla de bajada empinada y con mucha piedra pequeña suelta, hasta el Greenleaf Hut Photo ofAlgo más de una milla de bajada empinada y con mucha piedra pequeña suelta, hasta el Greenleaf Hut Photo ofAlgo más de una milla de bajada empinada y con mucha piedra pequeña suelta, hasta el Greenleaf Hut

A little more than a mile of steep descent and a lot of small loose rock, up to the Greenleaf Hut