15/06/2023 Fontanars - Xocolater - Cami dels Alforins

Photo of15/06/2023 Fontanars - Xocolater - Cami dels Alforins Photo of15/06/2023 Fontanars - Xocolater - Cami dels Alforins Photo of15/06/2023 Fontanars - Xocolater - Cami dels Alforins

June 19, 2023
June 2023

near Torre Vellisca, Valencia (España)

Per aplegar al punt d’eixida, cal anar per la CV-660 des de Fontanars en direcció a Ontinyent, i a uns 1900 metres del poble girarem a l’esquerra, en aplegar a un carrasca monumental deixarem el cotxe i a caminar.
Iniciem la ruta cap a la dreta, al lloc on hem deixat el vehicle hi ha una carrasca impressionant la soca gruixuda, la copa ampla, un arbre impressionant!,; a uns 700 metres de distancia un forn de calç, un de tants que hi han als voltants, estan catalogats i estan agrupats en la ruta de “Ruta de la Calç”, senyalitzada per l’ajuntament de Fontanars dels Alforins. Seguim la senda entre nombrosos pins que dona ombra a la ruta; desprès de caminar 1.5 km., girem a la dreta; al haver gran abundància de pins no es podem fer moltes fotos, creuem un tallafocs, mes avant girarem a l’esquerra per l’anomenat “Camí dels Alforins”, camí ample i de bon caminar.
Desprès de caminar uns 780 metres deixarem el camí i girarem a la dreta, en aplegar a un creuer seguirem al recte, desprès un altre creuer i la senda ens portarà al cim del “Xocolater”, foto de grup i cap arrere; el cim esta rodejat de pins i no es poden fer fotos dels voltants. Desfem la senda, en el primer creuer anem al recte, en el segon anirem cap a la dreta, i desprès a l’esquerra fins aplegar al camí, on anirem a la dreta.
Caminarem uns 2.2 km. i entrarem a un barranc, de caminar dificultós, seran sols 230 metres, doncs es fan eterns, una successió de pins tombats, fa que tenim que passar-los casi tots per baix, amb la dificultat que comporta enganxar-se en les puntes de les rames i algun esvaró; al final girarem a l’esquerra i entrarem en un barranc mes amable, sense troncs i de bon caminar, els llocs intransitables tenen alternatives per les bores, 680 metres de barranc i tornem al “Camí dels Alforins”.
Caminarem uns 600 metres i girarem a l’esquerra, anem per un caminal ample i entapissat de sorra, un corb a l’esquerra, un altra a la dreta i veurem un molló de pedra, desconeguem el significat; la pineda esta plena de clarianes doncs han tallat pins per eixamplar una mena de tallafocs, uns centenars de metres i a la dreta veiem un forns de calç, es el número 15 “Arenal de Ca Traver”. Eixim del bosc i veiem tant a la dreta com a l’esquerra una gran quantitat de vinyes plantades amb el sistema de “espaldera”. Uns metres mes i estem al cotxe. Aquesta vegada ens parem uns minuts a veure la carrasca. Tornem a fer-li fotos i seguim quedam-nos bocabadats.