1451. Kerkrade

March 9, 2021
March 2021

near Nievelstein, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Tijdens deze heuvelachtige, grensoverschrijdende en verrassend mooie wandeling zult u versteld staan van de ongerept natuur in het schitterende Wormdal. Het is een van de mooiste korte routes van deze wandelgids met enkele avontuurlijke paadjes, u waant zich soms in de Ardennen. Vanaf de parkeerplaats wandelt u via bospaadjes omhoog naar een steilrand en dan daalt u af naar de buurtschap Haanrade. U struint een avontuurlijk stuk langs de Worm en bij een stroomversnelling klimt u via een brug de Duitse grens over. U loopt even door de buurtschap Alt-Merkstein en dan klimt u via graspaadjes omhoog. U daalt af naar de spoorlijn in de buurtschap Worm en dan loopt u over een avontuurlijk paadje over een bergkam tussen een vijver en de Worm door. Via een houten brug loopt u weer Nederland binnen en dan struint u een schitterend stuk langs de Meanderende Worm. In Haanrade loopt u langs het voetbalveld terug naar de parkeerplaats.

• giezenaar Mar 4, 2022

Mooie wandeling langs de worm