Photo of142: Senderisme en tren : circular a la Serra d'Irta des d'Alcalà de Xivert pel castell de Xivert i el Campanilles 572 m Photo of142: Senderisme en tren : circular a la Serra d'Irta des d'Alcalà de Xivert pel castell de Xivert i el Campanilles 572 m Photo of142: Senderisme en tren : circular a la Serra d'Irta des d'Alcalà de Xivert pel castell de Xivert i el Campanilles 572 m

1942
May 24, 2016
May 2016

near Alcalà de Xivert, Valencia (España)

Viewed 2005 times, downloaded 40 times

LA TRAVESSA

Al litoral de la comarca del Baix Maestrat castellonenc trobem un dels 22 parcs naturals del País Valencià, la Serra d’Irta. Declarat l’any 2002, té una extensió de 7.721 ha. terrestres i 2.448 ha. marines i ocupa la franja litoral compresa entre els municipis turístics d’Alcalà de Xivert-Alcossebre al sud, i de Peníscola al nord.

Una de les característiques principals d’aquest rau en què ocupa un llarg tram protegit de costa sense urbanitzar, un dels més llargs de tot el País Valencià, una franja de prop de 16 quilòmetres de penya-segats que esdevenen tot un luxe no ja al País Valencià, sinó a qualsevol tram de costa mediterrània.

La ruta que us proposem no transcorre pel litoral, però sí que visita alguns dels indrets més interessants de la Serra, com l’espectacular Castell de Xivert o el sender que recorre la part superior de la carena principal de la serra i que passa pel sostre del parc, el Campanilles, un cim de 572 metres d’alçada des d’on gaudirem de vistes excelses lliure de poblacions.

De forma opcional, des del Pla de Lagar, ens podrem acostar a la Torre d’Ebrí, una construcció circular de 8 metres d’alçada que formava part del sistema defensiu del Castell i que serví de guaita contra pirates i enemics.

Pels que venim de Catalunya el parc ens recordarà per un costat al Garraf, però sobretot a la Serra de Montsià, tot i que menys altes i no tant abruptes que aquestes.

ELS SENDERS

La travessa recorre senders abalisats, fet que facilita molt el seguiment de la caminada.

-PR CV-432 (22,6km): Alcalà de Xivert-Creu del Francès-Castell de Xivert-Corral de Falugo-Cocó de Tricio-Corral de la Paridora-Alcalà de Xivert
-PR CV-432.1: variant que puja al Castell de Xivert pel ‘Camí dels Templers”.
-PR CV-431 Alcossebre – Ermita de Santa Llúcia – Tossal de la Barra – Torre d’Ebrí – Pla de Lagar – Barranc de la Carrera – Camí de l’Estopet – Camí del Racó de l’Ametler – Racó de l’Ametler – Fabuquello – Barranc de la Font de la Parra – Font de la Parra – Camí de Ribamar – Camí de l’Altall – Alcossebre
-PR CV-431.1: variant que des del Pla de Lagar passa pel Campanilles a l’inici del camí del Barranc de la Font de la Parra

ELS TRENS

-ESTACIÓ DE SORTIDA/ARRIBADA: Alcalà de Xivert (Renfe). Municipi de la comarca del Baix Maestrat, província de Castelló. L'estació es troba la part oriental del poble, prop la N-340 i l'AP7. A l'estació s'aturen 4-6 trens regionals i Regionals Express per direcció i dia procedents de Barcelona, Tortosa o València.

Alcalà de Xivert es troba a 3h30min de Barcelona, 50 min. de Castelló i a 2h de València, i hi ha trens directes des de Barcelona.

Podeu consultar tots els horaris a: