1418. Henri-Chapelle

February 7, 2021
February 2021

near Bömken, Wallonia (Belgique)

Op een klein half uurtje van de Nederlandse grens ligt in het prachtige land van Herve de plaats Henri-Chapelle, zeer bekend vanwege de Amerikaanse begraafplaats. Tijdens deze heuvelachtige en zeer panoramische wandeling, wandelt u over rustige weggetjes met mooie uitzichten langs de golfbaan en via een veldweg loopt u naar Henri-Chapelle. Voorbij het kerkhof, met geweldig uitzicht, wandelt u door weilanden en via een rustig weggetje loopt u naar de buurtschap Hockelbach. U struint weer door weilanden en dan loopt u een zeer panoramische weg omlaag. Via een prachtig stuk door weilanden loopt u omhoog en na een stukje door het dorp volgt u een panoramische weg omlaag. U klimt door weilanden omhoog met schitterend uitzicht en dan loopt u enige tijd door het bos. Na de afdaling passeert u eerst Château de Broich en een stuk verder Château de Streversdorp met mooie vijvers. Er zijn veel klaphekjes en doorgangen. Zoek een heldere dag uit want de uitzichten zijn super.

• Bart Vercauteren Apr 9, 2023

We hebben aan deze mooie wandeling nog een stukje toegevoegd...
    Veel afwisseling ...
    Zonder de app is het wel moeilijk om zonder verkeerd te lopen deze wandeling te volgen.
    Desalniettemin een aanradertje!

• Photo of p.posdijk
    p.posdijk Jun 11, 2023

Veeeeel te veel asfalt naar mijn zin. Op een hete dag met >30gr niet te doen en bijzonder saai om te lopen. Laatste paar kilometers zijn ok. Verder slecht onderhouden paden asl je dan op smalle paden terecht komt. Tot slot, dwars door weilanden en akkerland. Mazzel dat er geen graan stond en dat de mais nog laag stond…