1413. La Minerie

May 15, 2021
May 2021

near Befve, Wallonia (Belgique)

Op 20 km rijden vanaf de Nederlandse grens ligt diep in het Land van Herve het dorpje La Minerie. Tijdens deze licht heuvelachtige open wandeling wandelt u meteen via een leuk bospad omhoog en steekt u de Ravel Ligne 38 over. Via rustige weggetjes en veldwegen loopt u naar de buurtschap Crawheze en volgt u een graspad omhoog. Boven struint u geruime tijd door weilanden met prachtig panorama en dan komt u in het gehuchtje Les Béolles met oorlogsmuseum (elke eerste zondag van de maand open) en een echte Shermantank. U struint geruime tijd door weilanden met klaphekjes en dan komt u in het stadje Clermont, uitgeroepen tot het mooiste stadje van Wallonië. U waant zich even terug in de tijd. Na een rondje door het leuke parkje volgt u een panoramisch weggetje langs wijnranken en dan wandelt u weer door weilanden met klaphekjes. Via leuke voetpaadjes wandelt u terug naar het dorp. Neem zelf proviand mee. Na regenval kunnen sommige paden drassig zijn.