1412. Bolland

May 24, 2021
May 2021

near Bolland, Wallonia (Belgique)

Zonder meer de meest panoramische wandeling uit deze wandelgids! Midden in het prachtige Land van Herve, op 20 km rijden van de Nederlandse grens, ligt het rustige dorpje Bolland, vernoemd naar het riviertje. Doel van deze heuvelachtige wandeling is het witte grote kruis betonnen Croix du Bois del Fièsse gelegen op een heuvel. De route gaat o.a. door weilanden met klaphekjes en over verkeersluwe (smalle) asfaltwegen met schitterende uitzichten. Vanuit het dorpje loopt u meteen via trappenpad en door weilanden omhoog en dan loopt u via het golvend landschap met prachtige uitzichten naar een wel heel bijzondere overnachtingsplaats. Vervolgens loopt u verder door het mooie landschap naar het op een heuvel gelegen 15 m hoge betonnen kruis genaamd Croix de Charneux, waar het uitzicht rondom overweldigend is. Via Charneux met de oude kerk loopt u o. a door weilanden omhoog. Via smalle asfaltweg/voetpad loopt u via schitterend uitzicht omlaag en omhoog naar het beekje Le Bolland. Via leuk bospaadje en door weilanden loopt u door het dal van de Bolland langs de prachtige kerk naar Bolland, die op zondag van 14.00-1700 uur te bezichtigen, terug. Zoek een heldere dag uit dan kunt u enorm ver kijken.