140817 100 Cims. BERGADÀ. ' Puigllançada ' des del Coll de Pal.

Photo of140817 100 Cims. BERGADÀ. ' Puigllançada ' des del Coll de Pal. Photo of140817 100 Cims. BERGADÀ. ' Puigllançada ' des del Coll de Pal. Photo of140817 100 Cims. BERGADÀ. ' Puigllançada ' des del Coll de Pal.

50 minutes
August 17, 2014
August 2014

•   4.3 3 Reviews

near La Molina, Catalunya (España)

Aproximació :
A Bagà agafem la carretera de Coll de Pal. Passat el km 19, arribem a un petit aparcament ( 2100 mts) que permet deixar varis cotxes ( wpt 05 )

Orientació ( Fàcil ) :
Quasi tot el recorregut és sense camí definit. Anar a trobar el cim ( puig ) de la muntanya no representa cap problema.

Dificultat Tècnica : ( Molt Fàcil )
No en té cap mena. Pot ser un bon recorregut amb raquetes.

Descripció :
Al Coll de Pal ( wpt 05) vaig primer cap al SE uns 100 metres i començo a pujar ( E ) . Creuo un senderó ( wpt 01) i segueixo pujant en la mateixa direcció. De fet si a l’inici ( Coll de Pal ) hagués anat cap al E hauria trobat aquest caminet ben fressat que dona la volta a la muntanya i permet pujar-hi per darrera. És una alternativa a pujar pel dret.
Passem a frec d’una antiga cabana de pedra. Uns metres més i assolim aquest facilíssim 100 Cims. Després de les fotos anem planers pel puig cap al N per una vella pista que duu ala Comells. En arribar a una mena de bifurcació ( wpt 03 ) anem a l’esquerra i pel mig del prat comencem a baixar còmodament pel llom de la muntanya amb la fàcil referència de l’aparcament.
Anem a entroncar amb un caminet ( wpt 04 ) ben evident que ve del N. i que ens mena fins el cotxe. De fet aquest senderó forma una “Y” amb el que permet pujar donant la volta al puig.

Menjar :
Vam dinar a Guardiola de Bergadà a la Taverna. Tot i ser festiu, menú amb més que bona relació qualitat/preu.

Bibliografia : Ed. Alpina té mapes de la zona ( Moixerò )

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que contrasti amb tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

01 Creua Sender

05 Coll de Pal 17-08-14

• Photo of TARRAGONINA
    TARRAGONINA Sep 8, 2014

Jo no vaig tan ràpida ....

• Photo of josepsans69
    josepsans69 Nov 19, 2019

Si ve el recorregut es prou clar i evident en condicions normals, el dia que vaig pujar les condicions climàtiques eren del tot adverses, amb vent, fred i poca visibilitat, i sempre es d´ajuda portar l´acompanyament, en aquest cas el track, de la ruta a seguir, i més anant sol. Gràcies.

• Photo of GERCA
    GERCA Nov 20, 2019

Gràcies Josep per la valoració

• Photo of On la mar es fa muntanya
    On la mar es fa muntanya Jul 15, 2021

La ruta la teniu molt ben explicada, però ha estat impossible arribar al punt d'inici. Després de 2h 30min d cotxe, arribo a un punt impossible: per l'accés recomanat pel gps (google maps): Et porta a un camí restringit " ús ramader i /o veïnal", que acaba darrere un refugi o estació d'esquí...on el camí en cotxe es torna impracticable ( és forestal, i massa estret per passar-hi).
    Per la segona opció, et fa donar molta volta, i acabes al mateix punt restringit.
    Impossible arribar fins al punt de partida.
    Per desgràcia, 4h llargues de cotxe, sense poder acostar-me (kms) al punt d'inici.