1401/12/12 قله تلنبار - از چهارباغ به زیارت

Photo of1401/12/12 قله تلنبار - از چهارباغ به زیارت Photo of1401/12/12 قله تلنبار - از چهارباغ به زیارت Photo of1401/12/12 قله تلنبار - از چهارباغ به زیارت

March 3, 2023
March 2023

near Chahār Bāgh, Golestan (Iran)

ساعت حدود ۲/۵ از بهشهر رفتم سمت گرگان و ماشین رو طبق معمول جلو تالار فخرالدین پارک کردم. نم نم بارون همچنان میزد. ساعت ۴ به اتفاق دوستان باشگاه دارتکل با سواری آژانس راهی چهارباغ شدیم.
۳ تا سواری دیگه هم بچه های کارخونه شیر پگاه گرگان بودن. پیمایش ساعت ۵:۴۵ در هوایی عالی و تابستونه به سمت مسیر مرادچشمه شروع شد.
من و ۴نفر از دارتکل و ۱۴ نفر هم بچه های پگاه پشت سرمون.
خوش خوشک رفتیم تا قبل گردنه که بیسیم امین ابوجعفری گم شد. 🤣🤦‍♂️
۹:۴۵ عکس رو قله رو گرفتیم و قرار شد دارتکلی ها برگردن از همون مسیر، من با تِرک از مسیر چُماز برم زیارت و بچه های پگاه هم پشت سرم. خلاصه کنم واسه خودم . . . فاصلهمون زیاد شد پگاهیا خواستن میانبر بزنن خوردن به مسیر ناجور، بیشتر از یه ساعت سیاخانی منتظر شدم. بیسیم پیدا شد دوباره دارتکل صعود کرد قله و تو برگشت همه رسیدیم به هم و 🤣 نهار تو کلبه چماز خوردیم و ۳:۳۰ عصر هم رسیدیم روستای زیارت. علی برکت ا...
کنار کلبه چُماز چشمه خوبی داره.
چشمه سیاخانی هم آب جاری و خوبی داشت.
مسیر برگشت هم کلی تو برف بودیم جبران خشکی مسیر رفت شد و مسیر قشنگیه واسه پیمایش.