14. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. PUNTA DEL FANGAR

Photo of14. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. PUNTA DEL FANGAR Photo of14. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. PUNTA DEL FANGAR Photo of14. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. PUNTA DEL FANGAR

-36 ft
March 14, 2024
March 2024

near Riumar, Catalunya (España)

▷ ITINERARI 14.PNDE-PUNTA-DEL-FANGAR

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA / DESCRIPCIÓN DE LA RUTA

[CA] Ruta clàssica que ens descobreix un dels indrets més emblemàtics del Parc: el far i la Punta del Fangar:. Comencem la ruta a la platja de la Marquesa, des d’on comencem a caminar –entre les dunes costaneres i l’aigua– tot resseguint per la mateixa platja en direcció al far. L’aspecte desèrtic del Fangar el converteixen en una de les zones més insòlites del país. Els arenals i les dunes –amb un valor natural alt– destaquen perquè són les més ben conservades del litoral català. Ens trobem en una zona important de nidificació de xatracs i gavines, per la qual cosa haurem de respectar les indicacions i no accedir a la zona de cria (de l’abril a l’agost) ni trepitjar les dunes la resta de l’any. Un cop al far, el qual s’alça imponent a uns 20 m d’altura, només ens restarà gaudir de l’indret abans d’emprendre la tornada, per a la qual cosa desfarem el camí de l’anada.

[ES] Ruta clásica que nos descubre uno de los lugares más emblemáticos del Parque: el faro y la Punta del Fangar. Empezamos la ruta en la playa de La Marquesa, desde donde empezamos a caminar –entre las dunas costeras y el agua– siguiendo por la misma playa en dirección al faro. El aspecto desértico del Fangar le convierten en una de las zonas más insólitas del país. Los arenales y las dunas –con un valor natural alto– destacan porque son las mejor conservadas del litoral catalán. Nos encontramos en una zona importante de nidificación de charranes y gaviotas, por lo que deberemos respetar las indicaciones y no acceder a la zona de cría (de abril a agosto) ni pisar las dunas el resto del año. Una vez en el faro, que se erige imponente a unos 20 m de altura, solo nos quedará disfrutar del lugar antes de emprender el regreso, para lo que desharemos el camino de la ida.

FITXA TÈCNICA ITINERARI 14.PNDE-PUNTA-DEL-FANGAR

CONSELLS DE SEGURETAT, NORMATIVA I BONES PRÀCTIQUES /CONSEJOS DE SEGURIDAD, NORMATIVA Y BUENAS PRÁCTICAS

[CA] Es recomana als usuaris dels parcs que abans d'iniciar la ruta s'informin dels avisos del parc,
la previsió meteorològica (avisos de vent, pluja, neu o altres factors) i consultin el mapa de perill d'incendi forestal. També es recomana seguir els itineraris marcats pel parc i, en zona de reserva natural integral, cal recordar que és obligatori seguir els itineraris.

[ES] Se recomienda a los usuarios de los parques que antes de iniciar la ruta se informen de los

avisos del parque, la previsión metereológica (avisos de viento, lluvia, nieve u otros factores) y consulten el mapa de incendio forestal. También se recomienda seguir los itinerarios marcados por el parque y, en zona de reserva natural integral, recordar que es obligatorio seguir los itinerarios.

[EN] Park users are advised to check the park’s warnings, the weather forecast (wind, rain, snow or other warnings) and refer to the wildfire danger map before setting out on the route. It is also recommended to follow the trails marked out by the park. Please remember that in the integrated nature reserve area you must stay on the trails.

[*] Tots els itineraris del Parc Natural del Delta de l'Ebre
/ Todos los itinerarios del Parque Natural del Delta de l'Ebre

[**] Itineraris en altres parcs naturals de Catalunya / Itinerarios en otros parques naturales de Cataluña

PictographBeach Altitude 10 ft

[CA] Platja verge situada al sud de la península del Fangar. És una platja molt extensa i tranquil·la, amb una longitud d’uns 2 km, i de sorra daurada i fina.

[ES] Playa virgen situada al sur de la península del Fangar. Es una playa muy extensa y tranquila, con una longitud de unos 2 km, y de arena dorada y fina.

[CA] Les dunes naturals del Fangar atorguen una singularitat especial a l’espai natural de l’extrem nord del Parc Natural. Podem distingir les dunes fixes –amb vegetació– i les dunes mòbils –sense vegetació–.

[ES] Las dunas naturales del Fangar otorgan una singularidad especial al espacio natural del extremo norte del Parque Natural. Podemos distinguir las dunas fijas –con vegetación– y las dunas móviles –sin vegetación–.

PictographBeach Altitude 6 ft

[CA] El Far del Fangar –el qual se situa al bell mig d’un paisatge desèrtic– destaca per les grans dimensions i pels colors blanc i vermell que presenta. El far ha esdevingut una de les grans icones del Parc Natural.

[ES] El faro del Fangar –que se sitúa justo en el medio de un paisaje desértico– destaca por sus grandes dimensiones y por los colores blanco y rojo que presenta. El faro se ha convertido en uno de los grandes iconos del Parque Natural.