1394. Luik - Angleur

February 7, 2021
February 2021

near Val Benoît, Wallonia (Belgique)

Een boswandeling in Luik? Ja hoor, en ook nog aan het einde een prachtig kasteel! Tijdens deze schaduwrijke boswandeling met een flinke klim, wandelt u eerst een leuk stukje langs het Canal de l’Ourthe en dan loopt u door de Luikse wijk Angleur. Via steile klimpaadjes klimt u door de bossen omhoog naar het grasplateau Lande de Streupas met ver uitzicht. Voorbij een zitbank met prachtig uitzicht volgt u een gemakkelijke bosweg vals plat omhoog en via leuke voetpaadjes komt u bij de universiteitscampus Luik. Even later loopt u het dorp Sart Tilman binnen. De terugweg daalt u een prachtig Ardennenachtig bospad af langs de Ruisseau de Kinkempois en dan loopt u langs de mooie vijvers door de kasteeltuin. Even later komt u bij de voorkant van het imposante Chateau de Péralta met mooie slotgracht. U loopt even door Angleur en via een mooie brug komt u weer bij de parkeerplaats. In Sart Tilman ligt restaurant Campus voor een pauze.

• Katrien Bols May 22, 2022

Fijne familiewandeling om zo dicht bij een stad te zijn