1390. Grevenbroich

February 7, 2021
February 2021

near Wevelinghoven, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Op 65 km rijden van de Nederlandse grens bij Schinveld, ligt de Duitse plaats Grevenbroich. Tijdens deze leuke en gemakkelijke combinatie, van natuur- en stadswandeling is veel te zien. U wandelt eerst over rustige weggetjes langs weilanden en dan struint u geruime tijd door mooie bossen, langs een kabbelend beekje. Via een leuke appelboomgaard waar u vrij appels mag plukken loopt u het Hans Gottfried Bernrath Park binnen en passeert u de statige gele Villa Erckens. U wandelt een stuk langs de Erft en dan loopt u door het mooie Finleypark met vijvers. Na weer een mooi stuk langs de Erft wandelt u door het Lehrpark en dan passeert u het Altes Schloss. U loopt het centrum binnen met genoeg terrasjes en u passeert het Marktplein met de kerk Peter und Paul en het Altes Rathaus. U duikt weer de bossen in en via een prachtig wandelpad wandelt u langs de Erft terug naar de parkeerplaats.