1376. La Roche

February 9, 2021
February 2021

near Beausaint, Wallonia (Belgique)

La Roche-en-Ardenne is een prachtig toeristisch Ardennenstadje met leuke straatjes, winkeltjes en terrasjes. Tijdens deze Ardennentocht met enkele pittige klimmetjes klimt u via mooie bospaadje omhoog naar een plateau met prachtig uitzicht op het gehucht Hives. Via een steenachtig pad daalt u met mooi uitzicht af naar La Roche en wandelt u langs de Ourthe naar een mooi parkje met kunstwerken en zitbanken waar u een boterhammetje kunt eten. U wandelt verder langs de Ourthe en in het centrum klimt u omhoog naar de ruïne van Chateau Féodal (entree). Via een alpinapaadje klimt u omhoog naar de schuilhut Belvederre met werkelijk een onvergetelijk uitzicht! Via een rotspaadje daalt u af naar de stad en dan wandelt u weer gemakkelijk langs de Ourthe naar een camping met mooi rustig terras. Terug in het centrum wandelt u weer langs de Ourthe en via een trappenpad verlaat u de stad. Na een laatste blik op de stad klimt u via een steil bospad omhoog naar een plek voor paragliding met mooi panorama op de Ourthvallei. Via een verrassend graspaadje klimt u omhoog naar het dorp en dan komt u bij het grote houten kruis Coix de Jérusalem met schitterend panorama! Even later loopt u weer het dorpje in naar het startpunt. Neem voldoende drinken mee. De route is lang genoeg voor een hele dag zodat u ook tijd genoeg heeft om door het leuke stadje te struinen en op uw gemak de steile klimmetjes kunt doen.