1353. Borgharen - Itteren

February 10, 2021
February 2021

near Borgharen, Limburg (Nederland)

Vanaf Borgharen loopt een prachtig wandelpad langs de Maas naar Itteren en langs de Geul naar Kasteelhoeve Hartelstein. Deze gemakkelijke wandeling begint met een prachtig paadje vlak langs de Maas en dan loopt u geruime tijd door een mooi struingebied met grazende Konikpaarden. (Bij hoog water in de Maas kan het drassig zijn, loop dan niet de route). In de zomer bloeien er mooie wilde bloemen. In Itteren volgt u een leuk klinkerpad langs de Maas en u kunt ook even naar een terras lopen. Dan volgt u een graspad langs de Maas. Het keerpunt is een begroeid graspad dat u naar de Geul leidt en dan struint u een stuk langs de Geul. Voorbij de brug loopt u via een fietspad naar de kasteelhoeve Hartelstein met op het binnenplein een leuk terras. U kunt er gratis het archeologiemuseum bezoeken en even snuffelen in de kringloopwinkel naar leuke spulletjes. De terugweg loopt u even langs het Julianakanaal en via verrassende paadjes langs Itteren komt u bij de Recreatievijver Itteren met zitbank. Via een veldweg loopt u weer het struingebied binnen en wandelt u naar Kasteel Borgharen. U kunt ook starten bij Woon- en Werkgemeenschap Hartelstein (punt 5).