1348. Vilt

February 8, 2021
February 2021

near Vroenhof, Limburg (Nederland)

Deze afwisselende wandeling bestaat de ene helft uit mooie hellingbossen van de Bergsche Heide en de andere helft over gemakkelijke voetpaden. Vanaf de taverne wandelt u een bosweg omlaag. Dan steekt u de Geul over en wandelt u door natuurgebied Ingendael. U loopt door de mooie kasteeltuin van Château Sint-Gerlach en dan passeert u de prachtige St. Gerlachkerk die u zeker moet bezoeken. U loopt even door Houtem en dan volgt u een rustig voetpad naar de wandelparkeerplaats aan de Geul. U klimt steil omhoog door de bossen en dan daalt u af naar de buurtschap Geulhem. Dan klimt u een steil trappenpad omhoog en struint u door het grasrijke natuurgebied Langen Akker, waar in de zomer mooie wilde bloemen bloeien. Via een voetpad langs de Meertensgroeve komt u bij de taverne. TIP: U kunt ook starten op de wandelparkeerplaats aan de Geul (einde punt 4) en dan halverwege bij de taverne fijn lunchen of pauzeren. U heeft dan het steile stuk het eerst.