1337. 's Hertogenbosch

February 7, 2021
February 2021

near Deuteren, Noord-Brabant (Nederland)

Ten zuid-westen van ’s Hertogenbosch, liggen de prachtige natuurgebieden De Moerputten en het Engelermeer. Hoogtepunt is absoluut de Moerputtenbrug. Tijdens deze gemakkelijke en zeer waterrijke wandeling, wandelt u over een voormalige spoordijk en dan komt u bij een drijvende vlonder met prachtig uitzicht op de voormalige spoorbrug. Dan steekt u via de 600 m lange Moerputtenbrug het water over, op de brug ligt nog de oude spoorbaan, heel bijzonder. U komt even in het dorp Vlijmen en dan wandelt u langs een mooie vijver De Haverkampen. Bij het horecapaviljoen loopt u langs het strand naar een uitkijktoren waar u een mooie blik heeft op het Engelermeer. Ook loopt u iets verder naar een bruggetje met mooi uitzicht. U loopt terug naar het paviljoen en dan gaat u L langs het meer. Dan maakt u een ronde door een natuurgebied met veel water en ook mooie plekjes aan het Engelermeer. Via een grasdijk langs de snelweg bereikt u de fietsbrug en dan wandelt u een flink stuk langs de Bossche Loop, vlak langs de rand van de stad. Via een mooi voetpad loopt u terug naar de parkeerplaats. Neem voldoende proviand mee, er zijn prachtige picknickstrandjes. Deze route is zeer afwisselend.

Start P

• jadon06 Sep 8, 2021

Het was een leuke route. Alleen klopt er een deel niet. Als je de brug over de snelweg heen bent (wij hebben de omgekeerde route gelopen) richting het engelenmeer dan zou je rechtsaf meten. Echter loopt hier geen pad. Ook kun je aan de achterzijde (bij het naaktstrand) het terrein niet af omdat de poort gesloten was. Verder een afwisselende route.