130724 100 Cims. ALT PENEDÈS. ' Puig d'Agulles ' i Montcau des de l'Ordal.

Photo of130724 100 Cims. ALT PENEDÈS. ' Puig d'Agulles ' i Montcau des de l'Ordal. Photo of130724 100 Cims. ALT PENEDÈS. ' Puig d'Agulles ' i Montcau des de l'Ordal. Photo of130724 100 Cims. ALT PENEDÈS. ' Puig d'Agulles ' i Montcau des de l'Ordal.

July 25, 2013
July 2013

•   4.8 11 Reviews

near Ordal, Catalunya (España)

A la N-340, un cop passat el poble de l’Ordal ( direcció Tarragona ) veiem a la dreta, una pista cimentada ( GR -5 ) que duu a Can Perellada on deixem el cotxe. Comencem a caminar seguint la pista i de seguida anem a l’esquerra davallant fins un proper fondo. Deixem el GR per agafar un camí a la dreta que tot creuant un bonic bosc torna a sortir amb la pista per la que passa el GR. Anem a la dreta i tot seguint els pals indicadors caminem per la pista fins arribar al cim del Montcau ( waypoint ) després de deixar el GR
Seguim per la pista davallant lleument fins el Collet de Montcau. En aquesta cruïlla ( waypoint ) agafem un corriol amb marques vermelles que ens puja fins el Roc de Forellat gaudint d’unes magnífiques vistes de les muntanyes de Montserrat. Arribem al punt més alt de la collada ( waypoint ) . El corriol acaba sortint a una vella pista que davalla fort fins un collet, al que tornarem després de fer el cim. Els indicadors ens duen a una pista cimentada que puja amb bona pendents fins el proper 100 Cims del Puig d’Agulles. ( waypoint ),
Desfem fins la cruïlla del Collet de Portell ( waypoint) on anem a l’esquerra agafant una pista que davalla amb bastant pendent els primers metres per seguir davallant amb molta tranquil•litat. Aprofito per anar més ràpid una estona. Passo a frec d’una barraca de pedra seca i segueixo trotant fins creuar el barranc o fondo de mas Granada ( waypoint ), pel que anàvem des de fa una estona. Passem a frec de conreus i entronquem amb una pista cimentada que don la volta per darrera del poble de l’Ordal i que seguim fins arribar al cotxe.
Nota : Seguint el meu planning d’assolir els 100 Cims a l’Octubre he fet aquesta ruta, a les 17,00. Per la gent que pateixi amb la calor, millor fer-ho a primera hora o en una altre època de l’any. Això sí, pots fer u bon tros trotant.
Agraeixo al company carlesdno el haver penjat aquest track

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que contrasti amb tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

Entr GR 5

Entr GR 5 24-07-13 Corriol entronca amb la pista del GR-5

Montcau

Montcau 24-07-13 Un "ex" 100 Cims

Collet Montcau

Collet Montcau 24-07-13 En aquesta cruïlla deixem el GR 5

Roc Forellac

Roc Forellac 24-07-13 Vastes vistes. Anem seguint pintures vermelles.

100 Cims ' Puig d'Agulles '

Puig d'Agulles 24-07-13 El meu "100 Cims" Nº 85

Coll de Portell

Coll de Portell 24-07-13 Aquí agafem la pista per tornar al cotxe.

Creua Barranc

Creua Barranc 24-07-13 Deixem la pista tot creuant el barranc

Aparcament Can Perellada

Aparcam 24-07-13 Aquí vam deixar el cotxe.

• Photo of Carlesdno
    Carlesdno Jul 28, 2013

Millor per on has pujat tú que no pel mig de la selva, com un altre que jo em sé. Espero que hagi aprofitat

• RAM52 Sep 3, 2013

AIXÒ DE TROTAR, NO VAL ....
    GRÀCIES PER COMPARTIR LES RUTES.

• TARRACO55 Oct 1, 2013

Massa pista

• Photo of germanetfu
    germanetfu Nov 1, 2013

gràcies pel trac. El faré sortint de Sant Pau D'ordal

GERCA Nov 2, 2013

germanetfu ,
    Quasi no coneixo la zona però sembla que la faràs molt llarga. Que t'ho passis bé.
    Salut i Cames

GERCA Nov 3, 2013

germanetfu ,
    si a més a més de fer el comentari, fas una valoració ( millor si és bona), la puntuació de la ruta puja i més gent la pot coneixa.
    Salut i Cames

• Photo of germanetfu
    germanetfu Nov 4, 2013

Gràcies Gerca. Jam està fet. M'ha anat molt bé el teu trac. L'objectiu era fer el 100 cims i poder fer una ruteta d'uns 20 km corrent.
    Salut

• Photo of MiquelCampe
    MiquelCampe Nov 22, 2013

Si voleu la podeu empalmar per la zona est d´ Ordal i pujar el cim del Cresta Bocs, travessar la nacional i tornar a Sant Pau. la podeu fer i sortiríen uns 27 km i val la pena fer-la.
    Salut i cames.

• Photo of rabace
    rabace May 4, 2014

Molt bona ruta per un mati de diumenge. Ben senyalitzada.

• TARRACO55 May 5, 2014

La vaig fer l'octubre del 2013.

• Photo of potron
    potron Feb 21, 2015

gracias por la ruta mañana a hacerla

• Photo of anetoide
    anetoide Feb 25, 2015

Recorregut molt tranquil per fer amb nens. Bonic i molt fàcil. Un paisatge diferent, no tan agreste però amb encant.

GERCA Feb 25, 2015

Moltes gràcies, anetoide

jorgegomez1206 Jan 6, 2016

bona ruta GERCA, un altre cim al sac

GERCA Jan 6, 2016

Quan arribis als 100 no paris, ves pels 200 .....

jorgegomez1206 Jan 6, 2016

si,aquesta es la idea,tu ya el tens tots??segur que si.una abraçada

• Photo of anetoide
    anetoide Jan 6, 2016

Jo porto uns 50 però intentaré fer els 300 de la llista. Mica en mica. Cada ruta de 100 cim que faig em sorpren. I les rutes del Gerca sempre és segueixen perfectes.

jorgegomez1206 Jan 6, 2016

si yo tambe intentare fer els 300 anetoide, de moment portu 23, poc a poc.son molt bones les rutes del GERCA

GERCA Jan 6, 2016

Des d'agost que no en faig cap. En porto 151 i amb dos anys vull arribar als 200. Com ja veureu, cada cop cal fer més desplaçaments per sumar-ne de nous ....

• silviabc3 Apr 17, 2016

Bon track! Gràcies per compartir!!

• Photo of MuntanyencSlow
    MuntanyencSlow Nov 2, 2016

Una bona excursió per conèixer aquest tros de la serra de l'Ordal. Fàcil i agradable. Gràcies!

• Photo of Ovelleta
    Ovelleta Jul 8, 2017

Veig que es molt rápida, oi?, anada i tornada només 1:52 minutos?

GERCA Jul 9, 2017

Ovelleta, si és molt fàcil. A més a més , com esmento al comentari, vaig una estona trotant ja que feia calor ...

• Photo of Ovelleta
    Ovelleta Jul 9, 2017

Ruta molt molt fàcil de seguir amb les explicacions d'en GERCA, molt acurades.
    Vistes molt maques, des del Roc del Forellac hi han unes vistes molt maques de la muntanya de Montserrat.
    Salut i Força Muntanya.

• Photo of SUS&
    SUS& Apr 7, 2019

Fantàstic camí. Moltes gràcies per compartir.

• Photo of Psicorunner
    Psicorunner Sep 2, 2020

Ruta fàcil de seguir i ideal per córrer!

• Photo of Pep B.
    Pep B. May 9, 2021

Ruta fàcil de fer, molt ben marcada encara i que no té cap mena de pèrdua. L'hem fet amb 2,5 hores sense córrer. Això si, va bé per fer un dia de núvols o a la tarda perquè les trossos de pista son molt exposats al sol.

• Photo of Pep B.
    Pep B. Feb 26, 2024

L'he tornat a fer i comentar que ara no pots aparcar al parking de Can Parellada (està tancat nomès pels events que fan), així que la millor opció és aparcar a l'altre banda de la carretera per la zona de l'esglèsia d'Ordal.