Photo of130411 2x100 Cims MONTSERRAT. ' Miranda de Sta Magdalena ' i ' (E) Roca de St Salvador (L'Elefant) ' Photo of130411 2x100 Cims MONTSERRAT. ' Miranda de Sta Magdalena ' i ' (E) Roca de St Salvador (L'Elefant) ' Photo of130411 2x100 Cims MONTSERRAT. ' Miranda de Sta Magdalena ' i ' (E) Roca de St Salvador (L'Elefant) '

1967
April 11, 2013
April 2013

•   4.5 17 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Aquesta ruta la vam començar des de l’aparcament del Monestir. Si no vols pagar i hi ha lloc, pots agafar la BP-1103, que duu fins al Coll de Can Maçana, i iniciar-la quan trobem un pal indicador amb unes escales de fusta.
Al mateix aparcament agafem el camí del Magnificat o dels degotalls. Anem trobant alguna pintura del PR- C 19 i moltes majòliques que diversos pobles catalans han donat al monestir. Aquest punt, també és l’inici del Camí de Sant Jaume que comença a Montserrat.
Quan portem uns nou-cents metres, no fem cas de les pintures i agafem a la dreta un senderó que acaba entroncant amb un que puja de la carretera per unes curtes escales de fusta ( punt alternatiu d’inici). Anem a l’esquerra i de seguida trobem un tron indicador. Deixem el camí que duu al Monestir i seguim les indicacions de la Canal del Pou del Gat. Fins ara havíem anat de passejada.
La canal exigeix posar mans i cames en diversos llocs. També hi trobem un curt pas, estret i un pel aeri, on una corda ens ajuda a superar-lo. Un tranquil tram amb llaçades ens duu a entroncar amb el camí de l’Arrel ( PR-C 19 ) (waypoint). Anem a l’esquerra i pugem anem pujant suaument fins a trobar un tronc indicador de la Trinitat. Hem arribat al pla de la Trinitat. Anem a la dreta i de seguida arribem a les ruïnes de l’ermita. ( waypoint ).
Planegem una estona pel PR fins anar a la dreta en direcció Sant Salvador. Ara el pendent creix. Uns bonics revolts ens duen fins les poques restes de l’ermita ( waypoint). Desfem el corriol d’aproximació per tornar al camí que seguim uns dos-cents metres fins trobar a la dreta un corriol que puja al Cim de la Roca de Sant Salvador.
El pas es va complicant, el terreny és molt rocós, alguna fita ajuda. Cal posar les mans en un tram amb fort desnivell. Aquí ( waypoint) fem dos grups, els valents que segueixen i els més assossegats que ens parem. Per assolir el 100 Cims de l’Elefant encara cal superar una escletxa molt estreta i estar a la guaita pel fort vent que avui feia. Les fotos fetes ens mostren les espectaculars vistes des del cim. Un cop agrupats desfem fins el camí.
Davallem una estona molt suaument fins arribar al encreuament del Coll de la Canal Plana on anem a l’esquerra i seguim baixant fins sortir al Camí Vell de Sant Jeroni. Anem a la dreta fins el proper Pla dels Ocells ( waypoint). Ara tenim dues opcions, agafar el pas del trencabarrals o la drecera que ens puja al Camí nou de Sant Jeroni. Escollim la segona i entronquem amb l’ample camí ( waypoint ). Anem a l’esquerra direcció Monestir.
Caminem, quasi podríem dir passegem, per aquest bonic camí. Voregem la Gorra Frígia i les Tisores. Quan trobem un tronc indicador de Santa Magdalena ( waypoint), anem a la dreta i comencem a pujar de nou. Unes escales, bastant ben conservades, ens ajuden a salvar el desnivell. En arribar a un collet anem a la dreta. Unes poques llaçades ens duen a les restes de l’ermita. Seguim per un corriol amb fites per assolir el 100 Cims de la Miranda de Santa Magdalena ( waypoint). Des don gaudim d’unes vistes espatarrants del Baix Llobregat. Desfem fins les restes ( waypoint) i després fins el collet.
Davallem pel senderó que duu a Sant Onofre que deixem per anar a l’esquerra i agafar unes escales molt malmeses però amb unes cordes que fan de passamans que ens duen al camí de Sant Joan. Anem a l’esquerra per l’ample camí fins al Pla de les Taràntules. Just per davant de l’entrada del funicular agafem un altre cop el Camí Nou de Sant Jeroni que seguim uns pocs metres fins trobar un indicador del PR-C 19 que tornem a agafar anant a la dreta. Ara anem perdent altura per un tram ben ombrívol i de fàcil petjada. Creuem una riera on hi ha un petit gorg i arribem a les ruïnes de l’ermita de Santa Anna ( waypoint ) des don tenim una magnífica visió de les tisores i la Gorra Frígia.
Entronquem amb el Camí Vell de Sant Jeroni. Seguim davallant suaument per un tram amb moltes escales. Passem per l’estret i curiós Pas dels Francesos. Més esgraons i arribem al pla del Monestir.
En pla turístic ens apropem a la abarrotada plaça del Monestir ( waypoint). Després de les fotos i la visita a l’església desfem per anar fins a l’aparcament on teníem el cotxe.
Nota : Un cop arribats al pla de les Taràntules, hi ha l’opció de baixar al Monestir pel camí de les Ermites i el de Sant Miquel. Una opció més “turística” però menys senderiste.

Bibliografia: Mapa - Guia Excursionista MONTSERRAT ( 1:5000, 1:10000)
( Parc Natural de la Muntanya de Montserrat) Ed. Alpina Edició 2009-2010.

*Ull* : Terreny amb molta roca. Ull amb pluja o amb humitat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que contrasti amb tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

PictographRisk Altitude 2,838 ft

Canal del Pou del Gat

Canal del Pou del Gat 11-04-13 Sense ser massa perrillosa, té llocs on cal possa mans i peus per salvar-los. Molt bonica. També hi ha una corda de seguritat en un pas un punt aeri.

PictographRuins Altitude 3,202 ft

Ermita La Trinitat

Erm La Trinitat 11-04-13 Resten quatre parets en ruïnes ...

PictographRuins Altitude 3,510 ft

Ermita Sant Salvador

Erm Sant Salvador 11-04-13 Un arc i quasi res més en peu.

Photo of100 Cims (E) . ' Roca de Sant Salvador. L'Elefant ' Photo of100 Cims (E) . ' Roca de Sant Salvador. L'Elefant ' Photo of100 Cims (E) . ' Roca de Sant Salvador. L'Elefant '

100 Cims (E) . ' Roca de Sant Salvador. L'Elefant '

100 Cims . Roca de Sant Salvador. L'Elefant 11-04-13 Complicat amb una escletxa molt estreta l'accés a aquest 100 Cims.

Pla dels Ocells

Pla dels Ocells 11-04-13 Encreuament de camins.

Entronca Camí Sant Jeroni

Enc Camí Sant Jeroni 11-04-13 Entroncament amb el camí nou de Sant Jeroni.

Bif Camí Sta Magdalena

Bif Sta Magdalena 11-04-13 Deixem el camí nou de Sant Jeroni i agafem el corriol que puja a Santa Magdalena.

100 Cims ' Miranda Sta Magdalena '

Miranda Sta Magdalena ( 100 Cims ) 11-04-13 Molt més fàcil aquest 100 Cims.

PictographRuins Altitude 3,589 ft

Ermita Sta Magdalena

Erm Sta Magdalena 11-04-13 Ni una paret resta en peu ....

PictographRuins Altitude 2,933 ft

Ermita Sta Anna

Erm Sta Anna 11-04-13 Aprofitant una balma. Vistes de la gorra i les tissores.

Pla Monestir de Montserrat

Pla Montserrat 11-04-13 A tope de "giris" ...

• Photo of Jaume - Tarraconensis
    Jaume - Tarraconensis Apr 16, 2013

Com totes les rutes de Montserrat "durilla" pero entorn espectacular.

totnatura Apr 16, 2013

Fantàstica ruta, pewrò una mica dura. Qui estigui poc acostumat a fer grimpades se li pot fer dificil. Gràcies per compartir-la.

• RAM52 Apr 25, 2013

el canal duret.

• Photo of Joan Juan John
  • Photo of jordiggesterri
    jordiggesterri Jun 16, 2013

Una gran ruta per difrutar !!! FElicitats !

GERCA Jun 16, 2013

gràcies jordi . Montserrat don per molt ....

• Photo of Toni 6
    Toni 6 Jul 12, 2013

Bona tarda , es pot fer amb gossos ? , i es troba aigua per el cami , gracies .

GERCA Jul 12, 2013

maberik , no hi ha aigua.
    Algun pas de la canal i en especial l'escletxa de Sant salvador pot ser difícil per un gos, però sino hi puja .......

Salut i Cames

• Photo of Toni 6
    Toni 6 Jul 12, 2013

ok Moltes gracies , ja t´ho comentare , jejeje.

Dídac QS Sep 22, 2013

Gerca gràcies pel track, la ruta ha estat molt bona. Fer-te un parell d'apreciacions: els dos trams amb cordades, han estat transformats en trams sense corda. El tram final de les escales, no importa massa que no hi hagin cordes, però en el tram de la Canal del Pou del Gat, aquí hi ha dificultat per pujar.

Comentar que el tram estret que hi ha just abans de pujar a l'Elefant, té dificultat, aneu amb compte.

Dídac QS Sep 22, 2013

He posat difícil en la valoració per: el desnivell sense cordes de 3-4 metres en la Canal del Pou del Gat, i també pel pas estret i vertical que hi ha abans de fer el cim de l'Elefenat.

Dídac QS Sep 22, 2013

Per cert m'oblidava, Toni 6, hem sembla que el gos no va poder pujar sol a l'Elefant, oi?

• Photo of el trepa
  • CarameloStudio Jan 5, 2014

Gerca, mándame una foto para hacerte un busto y exhibirlo con un pedestal en el salón de mi casa. Ruta perfecta, nada dura y muy variada. ¡¡¡ Nos ha encantado !!!

GERCA Jan 5, 2014

CarameloStudio ,
    Gràcies pel comentari. Crec que exageres moltíssim. Aprofito per dir-te que , ja que t'agradat tant la ruta, fes-ne una valoració ( millor bona ). Això fa que pugui de puntuació i més gent la puguin conèixer.
    Salut i Cames.
    Ah! crec que tant fàcil no és aquesta ruta ......

• CarameloStudio Jan 5, 2014

Ruta muy completa y divertida, con tramos sencillos y otros más técnicos, pero nunca sin llegar a ser excesivamente complicados. Nos ha permitido conocer el entorno del Monestir de Montserrat. La hicimos con fuerte viento que le dio un punto aventurero muy chulo.

• TARRACO55 Jan 15, 2014

Difícil fins l'Elefant ..

RubenJMur Jan 25, 2014

Algú que hem pugui dir si han restituit les cordes en el pas del Pou del Gat? Gràcies!

GERCA Jan 25, 2014

galobak Si la fas de pujada i el terra no està humit, crec que no són necessàries. De fet és un tram curtíssim ......

totnatura Jan 26, 2014

Hola, Quan jo la vaig fer a l'abril de 2013 hi eren. Son d'ajuda, ho facilinten una mica i donen seguretat, però com diu en GERCA, si està sec i es fa de pujada es pot fer.

RubenJMur Jan 27, 2014

Primer tram de grimpada molt divertit, però amb un pas dificil segons per qui al no haver cordes. Un segon tram fins a L'Elefant espectacular per les seves vistes. Pujar a L'Elefant fa impresió però és factible i recomanable si busques una mica d'emoció. A partir d'aleshores la ruta es de baixada, amb trams amb vistes i trams de bosc, però ja sense cap tipus de dificultat. Molt recomanable.

RubenJMur Jan 27, 2014

Les escales del final molt pesades jeje.

Ah, i moltes gràcies GERCA per la ruta i la informació, ens ha agradat molt.

• CarameloStudio Feb 9, 2014

• Esteban N Feb 14, 2014

No hay manera de descargar la ruta, debo ser muy torpe

GERCA Feb 14, 2014

No crec que siguis molt "patós" , però la ruta es pot descarregar sense cap problema. Malgrat tot, t'agrairia esborressis la valoració tan negativa, que sense justificació has fet en un moment de nervis.

Salut i Cames

Ah! Gràcies per seguir les meves rutes i confiar amb Wikiloc

totnatura Feb 14, 2014

Hola Esteban N, Puede ser problema de la versión del navegador. A mi me paso que durante un tiempo con el Explorer, que no había manera de descargar las rutas. Pruébalo con el Google Crome. Seguro que te ha de funcionar.

Salutacions a tots

• CarameloStudio Feb 14, 2014

Hola Esteban N, coincido con el grupo. Nosotros no hemos tenido problemas.

• xavixanxe Mar 8, 2014

Molt bona ruta i molt bon track!! Potser dificil de seguir sense gps... El primer tros fins a l'elefant es força exigent, pero molt divertit, perfectament factible per a qualsevol una mica avesat a la muntanya. Si us agrada grimpar us ho passareu molt be.

Anavem amb un gos de 8 mesos, li hem hagut d'empenyer el cul algun cop per la canal del pou del gat i no hem acabat de pujar a l'elefant perque no ho hem acabat de veure clar per ell i hem preferit deixar-ho per quan tornem sols. Per lo demés ell s'ho ha passat teta.

Que gran es Montserrat! No deixa de sorprendre'ns!!

Gracies pel track!

• Photo of Marquesdelamina
  • Photo of Guti
    Guti Apr 6, 2014

Hola,
    Ayer realice una variante de esta ruta, no hice la canal del gat, subí hasta el pla de la trinitat por el GR y luego ya seguí toda tu ruta. Realmente preciosa, para mi la grieta del elefante insuperable, cuestión de miedo y falta de forma física, pero la ruta me encanto.

• Dilmix Apr 15, 2014

Juny 2013: En aquest indret (just abans d'enllaçar amb el camí) hi hauria d'haver una corda, però quan hi vam venir no hi era. Vam aconseguir enfilar-nos per l'altre costat però ens hi vam jugar una mica el coll. No ho recomano. Abans de fer aquesta part de la ruta, fóra bo assegurar-se de que algú ha repassat l'equipament. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/130411-2x100-cims-montserrat-miranda-de-sta-magdalena-i-roca-de-st-salvador-lelefant-4274519#wp-4274520/photo-2101411

• Photo of diggeridoo
    diggeridoo May 6, 2015

Bonita ruta, aunque algo difícil de seguir sin gps, puedes pasarte varios cruces que no se ven bien.
    La hice este puente de mayo con 4 chicas, comenzando por las escaleras que suben hacia el Pou del Gat. Está sin cuerdas y aunque corto, el paso es bastante difícil y confuso, hubo rasguños y tuvimos que ayudarnos para trepar. Una vez en el camino bien, pero ya no subimos al Elefante por no meterlas en más problemas.

Por lo demás chula, hay miles de senderos que cruzan por ahí.
    Poned especial atención al Pou del gat, es todo recto trepando y el camino está arriba muy cerca.

• Photo of Cames_de_filferro
    Cames_de_filferro Jun 7, 2015

Bones GERCA,

com sempre, molt bones rutes les teves ^^
    Un dubte, aquesta ruta creus que es pot fer amb gos gran? Ho comento pel tema del pas aeri

Moltes gràcies :D

Agustí.

• Oscar Lozano Oliver Jul 27, 2015

La ruta algo dura pero muy entretenida!

GERCA Jul 27, 2015

Moltes gràcies per la teva bona valoració

• Photo of sonajero25
    sonajero25 Nov 7, 2015

La part de la canal del Pou de Gat és molt divertida. S'ha de grimpar en uns quants punts però només hi ha un pas d'uns 4 metres una mica exposat (uns 3 metres de caiguda) a on hi ha una corda que ajuda força.Jo tinc força vertígen i l'he passat sense gaire problema. L'aproximació a l'elefant la he fet tot seguint un camí que surt des de l'ermita de Sant Salvador (crec que és menys perdedor). M'ha costat passar l'esquerda sobretot perquè al principi volia creuar-la amb la motxilla, jeje. Crec quel a pujada no és tan difícil com sembla des de lluny

Després del pla dels ocells, entre el soroll de les campanes del monestir, la quantitat gent, els crits dels escaladors, les zones amb ciment....m 'he agobiat i he iniciat la retirada. Aviso, doncs, a qui busqui certa sensació de montanya, que la segona part de la ruta és difícil que la gaudeixi.
    No faig la valoració perquè, com dic, no he completat la ruta. La primera part m'ha agradat molt.
    Salut.

• Photo of Marckck
    Marckck Dec 23, 2015

Ruta molt maca amb un gran paisatge, el principi seria la part més complicada on s'ha de trepar una mica (Canal del Pou del Gat) fins al refugi de Sant Benet és la part no santa, més natural i salvatge, a partir d'aquest refugi entrem a la part santa gestionada pels monges de l'Abadia de Montserrat, rodejant el macís, no hi ha gaire dificultat, camins plans, pujades i baixades amb escales i vistes espectaculars.

• silviabc3 Dec 4, 2016

Bon track! Moltes gràcies per compartir!!

GERCA Dec 4, 2016

Gràcies silvia per la teva bona valoració. Les muntanyes de Montserrat tenen molt per veure ...

• Photo of leemoradell
    leemoradell Jan 7, 2019

Bones Gerca, hem gaudit molt amb la teva ruta. Gràcies a tu hem descobert camins que a simple vista no es veien. Molt recomanable.

• Photo of jordiperez77
    jordiperez77 Mar 19, 2022

Una gran ruta! Avui hem trobat la muntanya mullada i hem hagut d'anar amb molt de compte...