1271. Paffendorf

February 6, 2021
February 2021

near Paffendorf, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

en noorden van het Autobahnkreuz Kerpen ligt het dorpje Paffendorf, behorende bij Kreis Bergheim. Hoogtepunten van deze gemakkelijke wandeling zijn de twee schitterende kastelen en het prachtige meer Peringsmaar. De route begint bij het schitterende Schloss Paffendorf met brasserie waar u kunt starten met een kop koffie op de gezellige binnenplaats. U loopt door het kasteelpark (let op openingstijden!) langs mooie oude bomen en prachtige uitzichten op het kasteel. U loopt even langs de Erft en via bosranden en veldwegen loopt u naar het prachtige meer Peringsmaar waar u driekwart omheen wandelt langs leuke strandjes. Dan loopt u door naar het statige Schloss Bedburg met mooie gracht. In Bedburg kunt u naar een café lopen. De terugweg wandelt u over een graspad langs mooie vennen en dan struint u geruime tijd over gemakkelijke paden langs de Erft tot u weer bij de brasserie komt, met gezellig terras. Als het kasteelpark gesloten is kunt u starten met een alternatief (boven punt 1).