1227. Stavelot

February 4, 2021
February 2021

near Coreux, Wallonia (Belgique)

Tijdens deze panoramische en pittige dagtocht midden in de Ardennen begint u met een spectaculaire klim over een rotspaadje dat met touwen beveiligd is (Alleen voor ervaren wandelaars, kinderen onder begeleiding). U loopt door bossen naar het dorpje Aisomont en dan daalt u met mooi uitzicht de heuvel af naar een afgelegen huis. Dan volgt de bosklim van de dag en klimt u zo’n 150 m omhoog naar de rand van het dorp Henumont. Met prachtige uitzichten daalt u af naar het dorpje La Vaulx Richard en via leuke paadjes daalt u verder af naar de Amblève. Langs de rivier loopt u de stad Stavelot binnen naar de Oude stadspoort en het imposante museumgebouw. Dan kronkelt u over voetpaadjes naar Les Etangs, een park met mooie vijvers. U verlaat de stad en wandelt langs het prachtige dal naar een afgelegen huis. Via een pad langs de Amblève komt u weer bij het vakantiepark met brasserie met wisselende openingstijden. Bel even een dag van te voren of het open is. Neem voldoende proviand mee, is Stavelot zijn genoeg terrasjes. U kunt de route inkorten tot 7,2 km.

Start

• Photo of trijske
    trijske Sep 27, 2022

Ik wandelde deze route en op ong 7 km van deze track kan je niet rechtdoor door de wei, moet je rechts richting Hé
    numont en dan onmiddelijk rechts.
    Ik deed een andere route ipv de eerste klim en korte in naar Stavelot.