Photo of120930 2x100 Cims P.N. MONTSENY. Coll Pregon-'100C TURÓ de L'HOME ' i ' 100CE Les AGUDES ' -Font Brianço-Passavets Photo of120930 2x100 Cims P.N. MONTSENY. Coll Pregon-'100C TURÓ de L'HOME ' i ' 100CE Les AGUDES ' -Font Brianço-Passavets Photo of120930 2x100 Cims P.N. MONTSENY. Coll Pregon-'100C TURÓ de L'HOME ' i ' 100CE Les AGUDES ' -Font Brianço-Passavets

September 30, 2012
September 2012

•   4.6 12 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Caminada molt recomanable per les espectaculars fagedes del P.N. del Montseny. El camí fins les Agudes, resta perfectament indicat. En canvi, la baixada per la fageda de la Font de Briançó és una mica perdedora i quasi no té indicadors. Un error de camí ens duria a la carretera ( convent) uns cinc-cents metres més al N de l’aparcament de Passavets.
A Viladrau agafem la carretera que duu a Santa Fe. Una mica abans d’arribar-hi, deixem el cotxe en una petita zona d’aparcament just amb un revolt on hi ha un pont.
Comencem a caminar tot seguint les moltes indicacions de PR-C 208 ( Turó de l’Home). De seguida passem per davant de la Font de Passavets. La pista va guanyant altura fent suaus marrades. La vegetació és exuberant. Algun tram resulta bastant costerut. Caminem per una avetar. Planegem una estona. Passem a frec dels rocs cremats ( vistes espectaculars ). Poc després trobem una cruïlla. Anem a l’esquerra, tot seguint el PR. Una curta pujada ens duu al Coll de Pregon ( waypoint) . Una propera torre de comunicacions trenca l’harmonia del paisatge. Creuem la carretera i seguim pujant fins el punt geodèsic del 100 cims anomenat Turó de l’Home (1706 mts. waypoint).
Després de gaudir de les vistes ?? ( hi havia boira ), baixem pel PR fins la carretera on entronquem amb el GR 5.2. Deixem el PR a la dreta i carenem per GR per un senderó més tècnic que tot tram anterior. Voregem el Puig de Sacarbassa per arribar a un petit pla on trobem una cruïlla de camins. A l’esquerra segueix el GR , a la dreta el PR que baixa a Santa Fe i anant recta pugem a les Agudes. Una bonica pujada ens duu fins l’altre 100 Cims del dia ( waypoint ). Com avui hi havia molta boira, no vam poder gaudir de les vistes de la comarca.
Desfem camí fins el pla. A la cruïlla agafem el senderó amb indicació de PR del que no trobem cap més senyal en tota la resta de caminada. Davallem, tot seguint unes marques vermelles per un corriol fins a finir en un sender més ampla. Trobem marques vermelles ambdós costats. Per error anem a la dreta. Vist l’error desfem i anem a l’esquerra. De seguida arribem a la Font de Briançó ( waypoint). Pocs metres després, deixem a la dreta unes fites que ens mostren una drecera que baixa directa cap a Passavets. Seguim pel camí en direcció NE fins acabar sortint a una vella pista. Anem a la dreta i la seguim una estona. Unes fites al mig del camí ( waypoint) ens mostren una drecera molt clara, que ara sí seguim. Baixem directa per apropar-nos al torrent de Passavets. El creuem i caminem paral•lels al riuet. Poc després entronquem amb la pista emprada a la pujada. Abans d’arribar a l’aparcament, agafem aigua a la font de Passavets ( waypoint) .

Bibliografia : Mapa i Guia MONTSENY Parc Natural 1:25000
Sèrie E-25. Ed. Alpina (2010/2011).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

Coll Pregon

Coll Pregon 30-09-12 Coll sota del Turó de l'Home

100 Cims Turó de l'Home

Turó de l'Home 30-09-12 ( 100 Cims ) Geodèsic del Turó de l'Home . 100 Cims

100 Cims (E) Les Agudes

Les Agudes 30-09-12 100 Cims 100 Cims . Avui hi havia molta boira

Font de Briançó

Font de Briançó 30-09-12 Molt bonica font en un entorn increïble.

Cruilla drecera PR-C 208

Cruilla drecera 30-09-12 Agafant aquest senderó fem drecera de la pista.