120826 Eyne - Cambredase (sentit horari)

Photo of120826 Eyne - Cambredase (sentit horari) Photo of120826 Eyne - Cambredase (sentit horari) Photo of120826 Eyne - Cambredase (sentit horari)

November 30, 2017
August 2012

near Eyne, Occitanie (France)

Fantàstic, espectacular i exigent recorregut circular des del pàrking de l'estació d'esquí d'Eyne o Eina, que ens portarà a fer l'ascensió al Cambre d'Aze, passant algun tram per la cresta i algun tram just per sota seu, pujant pel bosc de Sant Pere dels Forcats i baixant per la Fontfreda i per tant,en sentit horari.

La cresta es magnífica i impressionant, sense ser massa complicada, pot ser que provoqui vertígen a algunes persones. No presenta molt passos complicats més enllà que la cresta, que en alguns trams és estreta i amb rocs que caldrà posar les mans, sobre tot entre el cim oest i el central. El desnivell també és important i el pedent en conjunt també és força acusat pel que la qualifiquem com a moderat. No obstant això, es podria considerar com a dificil per a persones poc avesades a l'alta muntanya.

Accés: Aparcarem a l'estació d'esqui d'Eyne - Cambre d'Aze, a la cota 1800. Hi arribem per la carretera que va de Puigcerdà a Montlluis, la N-116, podent-hi accedirr tres llocs diferents. Tant és, seguiu els indicadors a Eina i després a l'estació d'esquí on l'aparcament és gran.

Molt recomanable portar GPS, ja que es dificil seguir-lo nomes amb el mapa ja que no hi ha marques ni indicadors. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és orientativa i en cap cas una guia del recorregut.

Breu descripció: Sortirem de l'aparcament amb el mateix sentit que hem arribat, creuant tot el pla del peu de l'estació d'esquí. Continuarem i començarem a pujar pel cami central deixant-ne un a cada cantó. Després d'una diagonal arribem a un encreuament , girem a la dreta pujant suaument. Després de la diagonal arribem a Roques Blanques on hi ha un encreuament de pistes. Seguim fent un gir tancar a l'esquerra i fem una nova diagonal per una pista creuant a mig cami una pista d'esqui. Tornem a arribar a un encreuament de pistes, estem al Pla de Cambre d'Aze, on finalitza l'estadi de competició de l'estació d'esqui. Pujarem un tram per la pista d'esquí que tenim davant deixant el telecadira a la nostre dreta. Quan estem a mig cami de la pista, el pendent es fa mes dret i a la cota 2000 fem un flanqueix a l'esquerra per anar al bosc on trobem el cami que puja pel Bosc de Sant Pere i que seguirem fins al final del bosc, a la cota 2200-2300. Després continuarem per una zona de prat amb més pedra com més amunt, pujant pel llom de la carena que tanca el circ de Cambredase a la nostra dreta. Vistes fantàstiques. Passem pel pas de l'Home Mort on hi ha vàries columnes de pedra, en forma de fites monumentals i seguim fins arribar a la confluencia de la carena principal amb la que baixa. Estem al cim NE. Ara farem la carena, que mes amunt es converteix en cresta fins el pic central.

A partrir d'aqui la cresta es més estreta amb rocs al mig que cal superar i ens desviem baixant una mica per sota del cresta per un corriol, fins a sortir a un punt amb bones vistes on conflueix la cresta central amb el llom de la carena de Fontfreda per la que baixarem.

Seguirem el corriol qeu baixa i ara tenim el circ i el tallat a la nostre dreta, passant per una brretxa que impressiona. Baixarem tot el llom fins que desapareix i veiem un munt de pedres en forma d'abric al centre de la vall , es la Font freda. Seguirem el corriol que ara baixarà enmig de la vall i que sortirà a Roques Blanques on hem passat de pujada. Un cop allà girem per la pista de l'esquerra i aviat davant del centre de l'estació baixarem pel prat de la pista d'esqui per acabar aquest preciosa ascensió.

Molt i molt recomanable !!!!

Si algú la vol fer ensentit invers, la pot consultar a:

Home Mort

vistes

• Photo of AnnieTreks
    AnnieTreks Jul 26, 2020

Bonica circular a la zona de Cambre d'Aze i al bosc de Sant Pere dels Forcats, la vam fer en sentit antihorari.