Photo of120704 ANDORRA. ENCAMP - ENGOLASTERS pel GR 11. Tornada pel Cami de les Pardines i pel Boixader. Photo of120704 ANDORRA. ENCAMP - ENGOLASTERS pel GR 11. Tornada pel Cami de les Pardines i pel Boixader. Photo of120704 ANDORRA. ENCAMP - ENGOLASTERS pel GR 11. Tornada pel Cami de les Pardines i pel Boixader.

July 4, 2012
July 2012

•   4.2 3 Reviews

near Encamp, Parròquia d'Encamp (Andorra)

Al poble d’Encamp agafem el GR11 ( darrera parquing terres primeres) i comencem a pujar per un sender ombrívol seguint les indicacions d’Engolasters. Arribem a una cruïlla amb el Camí del Cresper ( waypoint). Seguim guanyant altura i una mica més amunt passem a frec de la Borda del Cresper ( waypoint ). Ara la pujada es suavitza. Després d’un tram de llaçades arribem a l’estany (waypoint). Anem fins la presa i tornem per l’altre cantó.
Just on el GR comença a baixar cap al poble, agafem a la dreta una pista coneguda com a Camí ( Carretera) de les Pardines. Caminem pla (1620 mts.) tot trobant plafons indicadors de la flora de la zona. Arribem a un mirador natural de l’Encamp i la vall ( waypoint) . La pista tot vorejant la muntanya ens apropa al Salt d’aigua del Riu de la Molina (waypoint) . Passem per un altre salt d’aigua des d’on surten camins marcats.
Després de passar per un curt túnel arribem a la tanca ( waypoint ) que impedeix als vehicles passar per aquest camí tan idoni per running.
Ara agafem la CS220 ( Camí dels Cortals ). Abans del primer revolt i al costat d’una senyal de trànsit trobem un corriol que ens permet fer drecera. Tornem a sortir a la CS220 per on caminarem uns quants revolts. Al arribar a la primera casa de la urbanització el Mollar, veiem un rètol del camí del Boixader ( waypoint). Davallem per un tram empedrat. Passem per la cruïlla del camí de la Salve i seguim recta en arribar a un revolt després del qual s’acaba l’empedrat.
Caminem una estona per corriol ben fressat. Creuem un pont sobre el riu dels Cortals i una pista que duu fins la CG2. Un rètol ens indica per on hem de seguir al creuar la CG2. Tornem a trobar un tram empedrat. Seguim davallant per terreny ombrívol per arribar quasi sense adonar-te’n al Pont de les Bones, ja a l’Encamp. (waypoint). Per arribar al punt de sortida seguin un bonic camí de ronda, pel costat del riu Valira, anomenat Passeig de Mojacar.

*********************************************************************

Nota : Com la Carme i jo estàvem allotjats al familiar hotel Univers de l’Encamp no vam necessitar agafar el cotxe per fer aquesta ruta.
També crec que aquesta ruta tingui gaire més de 500 mts de desnivell positiu. En algunes caminades aquest GPS m’enganya .......

Bibliografia : Camins d’Andorra (Andorra Turisme) 54 Recorreguts
Rutes Nº 10 i 11
Mapa i Guia ANDORRA 1:40000 Ed. Alpina (2011/2012)
Camí de l’óssa ( 8 rutes per encamp ) 1:15000 Ed Piolet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és molt superior.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi descripció i comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

PictographHiking Altitude 4,656 ft

Cruïlla Camí Cresper

Camí Cresper 04-07-12 A la cruïlla hi ha un pal indicador

PictographHiking Altitude 4,915 ft

Borda Cresper

Borda Cresper 04-07-12 A frec del GR .

PictographHiking Altitude 5,344 ft

Presa Engolasters

Presa Engolasters 04-07-12 Des d'aquest punt es té una magnífica prespectiva del llac .....

Mirador Pardines

Pont de les Bons 04-07-12 Antic pont sobre el Riu Valira

• Photo of El rincón de Galle
    El rincón de Galle Jul 24, 2012

Tiene muy buena pinsta , subimos dos dias a andorra y el segundo dia que estaremos realizaremos esta ruta. Ya os comentare que tal. Porcierto muy bien explicado el comentario. Saludos!

GERCA Jul 25, 2012

Puedes comer o beber en ENGOLASTERS, hay un par de restaurants-bars.

• Photo of Panamera
    Panamera Aug 21, 2012

L'explicació de la ruta no es clara.
    Tota la resta, es com dieu.

GERCA Sep 4, 2012

Bé,no és fàcil fer el resumen d'una ruta sense enrollar-se massa. Jo només intento posar el més important(cruïlles,llocs bonics .... ) i sobre tot que no passi d'un dion A4. Salut i gràcies per fer la bonica i senzilla caminada.

GERCA Nov 27, 2012

A frec del GR . /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037307

• Photo of GERCA

Des d'aquest punt es té una magnífica prespectiva del llac ..... /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037308

GERCA Nov 27, 2012

A la cruïlla hi ha un pal indicador /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037306

• Photo of GERCA

Panoràmica d'Encamp /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037309

GERCA Nov 27, 2012

Per aqui baixa el Riu de La Molina /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037310

• Photo of GERCA

Una tanca impideix entrar-hi al vehicles /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037311

GERCA Nov 27, 2012

A frec de la urbanització /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037312

• Photo of GERCA

Antic pont sobre el Riu Valira /outdoor-trails/120704-andorra-encamp-engolasters-pel-gr-11-tornada-pel-cami-de-les-pardines-i-pel-boixader-3037305#wp-3037313

• RAM52 Dec 8, 2012

COM HE D'ANAR A ANDORRA, LA FARÉ. GRÀCIES PER LES EXPLICACIONS QUE FAS A LES RUTES.

GERCA Oct 6, 2014

Panamera , perdona però no havia vist el teu comentari.

Crec que penalitzes massa la ruta

• Photo of David Fuste
    David Fuste Jul 16, 2018

Una ruta molt maca, però nosaltres la vàrem fer en sentit contrari i pujant per la carretera amb autobús fins a les Pardines ja que portàvem gent al grup que no vol caminar gaire. El camí planer de les Pardines al llac d'Engolasters molt factible i preciós i molt ben senyalitzat. La baixada a Encamp per un corriol fantàstic.