120410 P.N. SERRA NEVADA. GR 7. Etapa 16S. Port de la Ragua - La Calahorra

Photo of120410 P.N. SERRA NEVADA. GR 7. Etapa 16S. Port de la Ragua - La Calahorra Photo of120410 P.N. SERRA NEVADA. GR 7. Etapa 16S. Port de la Ragua - La Calahorra Photo of120410 P.N. SERRA NEVADA. GR 7. Etapa 16S. Port de la Ragua - La Calahorra

April 10, 2012
April 2012

near Aldeire, Andalucía (España)

GR-7 (E-4) Etapa 16S

Al port de la Ragua , agents forestals ens van indicar el camí de baixada a la Calahorra, que ja no resta tan ben senyalitzat.
Al punt d’informació veiem el rètol del GR-Ferreira. El camí puja en el seu primer tram. Per aquesta zona, a més a més de trobar-hi neu, hi vam veure varies cabres salvatges.
Comencem a baixar fins a creuar la carretera. El camí ben fressat ajuda a no perdre’ns ja que hi ha mancança de senyalització. Creuem les ruïnes d’una masia. Seguim davallant i apropant-nos al barranc. Abans d’arribar a una casa, anem a l’esquerra en un punt no massa marcat, però amb camí net.
Baixarem ara per un tram,tipus rasa, malmès per les pluges. Arribem al barranc de Ferreira ( waypoint) . Creuem un rierol. En aquest tram, el camí resta una mica perdut, però sense alternatives clares.
La barrancada acaba a la vora d’una masia de conreu. Una cadena, barra el pas. Entronquem amb una pista, que seguirem un parell de quilòmetres fins el mateix poble de Ferreira. Segurament hi ha una drecera per no fer tots els revolts de la pista.
El GR no té cap senyalització en aquest tram, menys mal de l’explicació dels forestals. Creuem el poble, passant per davant de l’església ( waypoint). Caminem fins al cementiri. Agafem una pista asfaltada i al primer revolt, just on hi ha una bassa molt gran, anem a l’esquerra. Aquí trobem una marca de pintura del GR. El camí, ben ampla al inici, passava pel mig de terrenys recentment llaurats el que fa que s’hagi perdut. La visió del pas natural entre dos turons ens duu en la bona direcció. Arribats a aquest punt creuem la carretera i trobem una estaca de GR. El rètol d’una ruta de btt ens mostra la pista que ens durà fins al poble de La Calahorra, amb el seu castell com a referència permanent.
Per anar de Ferreira a La Calahorra hi ha una carretera que no té pèrdua.

A la pàgina de rutasyviajes hi ha els tracks del GR-7. El d’aquesta etapa no esta bé. És perd al poble de Ferreira.

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que óbviament és molt superior.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa descripció. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres