12 CASTELLS DE LLERS -ALT EMPORDÁ

June 10, 2012
June 2012

•   3.7 2 Reviews

near Llers, Catalunya (España)

Ruta per descobrir 12 castells del terme antic de Llers. Al mateix poble podem veure el castell principal i mes gran. cal dir que a dins del poble antic estan documentats tres castells Castell Destorrent, de Bellver, de Cabrera que no visitarem.Agafem la carretera que porta al veinat de la Vall al castell de Desgüell on en el seu nucli antic conserva la muralla. Continuem cap el castell de Serraí i El Castell dels Gorgs, que tan sols conserva una pared en forma de ferradura.Deixem la pista i per un corriol mitg perdut i sense marcar arribem al rec que seguirem fins trobar un camp i el castell de Molins.Agafem el cami natural de la Muga, que el seguim fins el forn de calç . Tot seguit deixem el cami de la Muga i enfilem cap el castell de Montmarí per mitg de unes oliveres.Cal baixar per corriol fins una pedrera i parem a esmorzar al costat de la muga.Seguim el cami de la Muga fins les Escaules i el seu magnific i restaurat castell, sens dubte un dels millors.Deixem les Escaules i continuem per pista fins el Castell d´ Hortal. arribem a la carretera de Terrades a Llers i anem a buscar el ultim Castell, el Desvinyol. No hi ha restes evidents pero el situen darrera del camp de futbol en el camí del enamorats. Arribats a la carretera ens resten uns minuts fin el poble. Mapa alt emporda ICC 1-25000. Aquesta ruta ens la guiada el amic de llers josep Vilanova Pi

• Photo of xaviweb
    xaviweb Mar 30, 2015

Una ruta agradable de fer, amb una dificultat baixa, a vegades per corriol altres per carretera forestal sense asfaltar apte per tot l'any

• Photo of Uruloki85
    Uruloki85 Aug 23, 2017

Poc després de començar, quan la ruta deixa el camí Carrer Ponts al mapa, va ser impossible trobar un camí, estava tot ple de males herbes i de "tojos", amb la qual cosa no és GENS recomanable de fer amb pantaló curt! Vam arribar com vam poder al riu. Allà la vegetació també era molt abundant i en alguns punts quasi no es podia passar. Però finalment vam poder travessar el riu i reprendre el track però aquí la ruta segueix per camí de terra totalment exposat al sol i feia una calor insuportable (agost...). Tot i així, vam intentar seguir el track però en el punt on deixa el camí de terra a prop del Restaurant-Hotel El Molí i tira pel mig d'un camp vam haver d'abandonar perquè el track anava pel mig d'un camp cultivat, sense cap camí i amb herbes altes (potser amb pantaló llarg es podria haver fet, no ho sabria dir, ja anàvem escaldats del tros anterior). Entre això i la calor, vam decidir tornar a Llers pels camins agrícoles.
    No recomano fer aquesta ruta a l'estiu (o sortiu ben d'hora al matí) i us aconsello utilitzar pantaló llarg.

• txell8922 Mar 24, 2018

Està més net ara el camí després del Carrer Ponts?

• Photo of teys
    teys Mar 26, 2018

bones, se pas, fa dies que no hi passo. el trak es del 2012 i si pot ser que tinqui molts de canvis.
    tindrem de tornar a fer el trak