Photo of110927 VILAPLANA. Buscant pas pel Cingle al Racó de la Font-que-no-cou i una mica més de caminada Photo of110927 VILAPLANA. Buscant pas pel Cingle al Racó de la Font-que-no-cou i una mica més de caminada Photo of110927 VILAPLANA. Buscant pas pel Cingle al Racó de la Font-que-no-cou i una mica més de caminada

September 27, 2011
September 2011

near Vilaplana, Catalunya (España)

"El recorregut pensat per fer en aquesta caminada era el següent : Vilaplana, Fonts del Llop i del Roure, Grau del Trencanous,Maset de les Tosques,Mas de l’Adrià, La Mussara. Baixar pel camí de les Campanilles fins al Camí de les Torres i un cop arribats a la font cercar el Grau equipat de les Campanilles i pujar un altre vegada fins les Airasses. Afagar aquí la pista fins trobar un altre cop el camí de les Torres i tot seguint-lo tornar a Vilaplana.
Una sortida pensada per fer els dos passos equipats que conec per la zona.
Tot anava bé fins una mica abans de la font del Llop. Hi ha un moment que el camí gira fort a la dreta ( aquest tros no resta massa ben conservat , degut a les darreres caigudes d’arbres, malgrat tot les fites abundants ajuden a trobar el camí a trossos perdut ) i nosaltres una mica distrets vam anar recta. Unes fites ens ajudaren a liar-nos, malgrat una creu vermella indicant-nos el pas equivocat. Als mapes de la zona i figura un camí aparentment perdut, és el que vam seguir
Les ganes d’una mica d’aventura ens va fer seguir recta pensant en trobar un altre camí alternatiu. Així durant una bona estona vam anar seguint les fites en la mateixa direcció (N) del Cingle del Rabascall, però al nivell del 700 mts d’altura i no als més de 800 del camí clàssic entre les Fonts del Llop i del Roure. Quan creiem que ja havíem arribat a l’altura de la Font del Roure ( però per sota ) el camí, que en algun tram es feia complicat de seguir , acaba en un altre aparentment més fressat( creiem que era el Racó de Vilanova) . A la dreta semblava pujar i al millor portava cap a la font del Roure ( caldrà comprovar-ho). Nosaltres a l’esquerra en busca d’aventura”

Aquesta explicació correspon a la sortida 110803 VILAPLANA. Avui hem anat directament fins al punt abans descrit. El camí que semblava pujar fins la Font del Roure es perd de seguida. Així vam agafar un altre cop el camí a l’esquerra. Com ja sabia que era perdedor i no hi havia cap pas definit per pujar al cingle, vaig marcar un waypoint ( per orientació en cas de perdrem ) i l’Àngel i jo vam començar a pujar pel dret fins arribar a la paret del Cingle. Les cames mostren les senyals del esbarzers molt abundants a la zona. Un cop sota el Cingle vam intentar trobar algun pas o escletxa. No vam tenir èxit. Ara tocava baixar muntanya avall ( quasi 100 mts de desnivell fins el camí ) . Sense preses i amb algun petit ensurt (caiguda de l’Àngel) es va aconseguir.
Observant la zona vam veure uns pals elèctrics ( deuen portar llum a les antenes ) que per salvar les parets aprofiten un colze que fa la serralada abans de l’anomenat Cingle Clos. Caldrà tornar per anar directament a aquesta zona i esbrinar un pas a prop de les torres elèctriques.
En vista de l’èxit vam desfer camí fins la “cruïlla perdedora” a prop de la Font del Llop ( Waypoint a l’anada). Aquest tros no massa fressat és bastant exigent, amb pujades i baixades petites però continuades.
Aprofitem per apropar-nos fins la Font ( nou waypoint) i ja recuperats, seguir caminant una estona més. Així vam seguir el camí fins la T-704 i just a l’altre costat agafar una pista ( amb cadena i rètol de Mas d’Anguera) fins trobar el GR 172 que ve de Prades. Anem a la dreta fins arribar a una pista. Pocs mestres després i passat un fort revolt, veiem a la dreta un caminet. L’agafem deixant el GR. Anem caminant sota cel ras (la vegetació ja canvia) fins tornar a la pista per la que havíem sortit de Vilaplana.
Resta així per una propera ocasió fer la caminada pensada inicialment i per un altre dia anar ( ja de manera definitiva ) a trobar un pas per la Cinglera.

Bibliografia : Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet Mapa : Caminant per Vilaplana 1:10000 Ed. Piolet (2010)
Hi ha també un mapa dels Cingles de la Mussara (2007) de la Ed. Piolet, però té bastants errors.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

Cruïlla Camí perdut (Inici)

Camí perdut 27-09-11

Referència camí perdut

Referència camí perdut 27-09-11

Font del Llop

Font Roure

Vilaplana

• TARRACO55 Sep 24, 2014

Tot plegat una mica liat ..........