1109. Vielsalm

February 2, 2021
February 2021

near Rencheux, Wallonia (Belgique)

Tijdens deze pittige Ardennentocht, wandelt u eerst langs het mooie Lac des Doyards en dan klimt u steil omhoog over een rotsachtig bospaadje. U komt in het dorpje Le Comté en dan loopt u omhoog naar het dorp Provèdroux. Dan volgt u een mooi panoramaweggetje naar het dorp Cierreux en gaat het door de bossen naar de rand van Salmchâteau. Dan volgt de tweede steile klim, langs rotsen en stenen en volgt u boven een graspad met schitterend uitzicht op Vielsalm. Via een Statieweg daalt u af naar Vielsalm en via een leuk hoekje komt u weer aan de grote weg die u volgt naar de herberg met leuk tuinterras. Neem zelf proviand mee en eventueel een wandelstok voor de hellingen. Tip: Blijf lekker slapen in de herberg en die de volgende dag nog wandeling 729.

Start

• Photo of Hikerwardy
    Hikerwardy May 1, 2023

Mooie wandeling, met pittige start in Vielsalm. Uit te breiden tot aan het riviertje Le Ronse en dit volgen tot aan het onderstation van Elia Ciercieux.