1107. Achouffe

February 2, 2021
February 2021

near Achouffe, Wallonia (Belgique)

Deze zeer leuke Ardennenwandeling bestaat uit twee lussen van 6,5 km die u ook afzonderlijk kunt lopen. Lus 1 wandelt u eerst langs de forellenkwekerij en dan door de bossen langs de Ruisseau de Chevral. U loopt een mooi stuk door weilanden en dan volgt een stuk met smalle bospaadjes over een heuvelrug. Het laatste stuk volgt u een avontuurlijk paadje langs het water van de Ruisseau de Martin Moulin. Tijdens lus 2 (die start bij punt 5) klimt u over een leuk paadje helemaal omhoog naar het dorpje Mont. Dan volgt een schitterend en panoramisch stuk langs weilanden met mooie uitzichten. Na een stuk door het bos heeft u een prachtige blik op Achouffe. Als u beide lussen loopt kunt u tussendoor fijn pauzeren in de taverne. U kunt natuurlijk ook maar 1 lus lopen. Groepen kunnen in de brouwerij een rondleiding krijgen (Reserveren).

Start

• Photo of Kurt.Gijsels
    Kurt.Gijsels Jan 2, 2022

Mooie wandeling maar op het einde langs de rivier stukje fout gelopen: hier
    Moet je het bruggetje nemen en niet de route langs de rivier volgen want deze loopt dood op een omheining. In de zomer zal je waarschijnlijk het riviertje zo kunnen oversteken maar bij ons stond het water wat te hoog...