Photo of110427 Serra MUSSARA. De Vilaplana als Avencs de la Febro per les Campanilles i tornada Garrigots Photo of110427 Serra MUSSARA. De Vilaplana als Avencs de la Febro per les Campanilles i tornada Garrigots Photo of110427 Serra MUSSARA. De Vilaplana als Avencs de la Febro per les Campanilles i tornada Garrigots

April 27, 2011
April 2011

•   4.8 4 Reviews

near Vilaplana, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al poble de Vilaplana. Seguim els indicadors de camí de les Tosques i agafem davant del magnífic Restaurant de la Peirona una pista, asfaltada al començament, fins trobar en una cruïlla un pal indicador, que ens separa els camins de les Tosques i el que des d’ara seguirem de les Campanilles. Anem a l’esquerra i comencem a pujar. Ja no ho deixarem de fer fins arribar a la Mussara
Passada una estona, creuem unes torres d’alta tensió. En aquest tram, el camí coincideix amb el Camí de les Torres (línia d’alta tensió). Revolt rere revolt, el camí guanya alçada. De sobte i un pèl amagat, veiem a mà dreta un tronc indicador ( foto i waypoint ) que ens assenyala l’inici del Grau de les Campanilles. La curta pujada es torna més dura i cal fer alguna grimpada fàcil per superar alguns passos.
En arribar a un pla i creuar una pista , un pal ens indica el camí per arribar a la Mussara per les Airasses. Amb algun petit dubte arribem a l’antic poble de la Mussara (waypoint) . El lloc té un encant especial .
Anem cap a la T-704 , passant pel Refugi de la Mussara. Deixem el GR a la dreta i seguim recta. Pujada suau per pista i després d’una bona estona d’anar planejant, ens trobem els sorprenents Avencs de la Febró (waypoint i fotos) . Lloc amb l’accés una mica amagat, però del que sempre guardarem record.
Després de La visita dels avencs, seguim el camí fins arribar a una pista que ens duu a la T-704. Jo no me’n vaig recordar d’iniciar el GPS quan vam sortir dels avencs. Així doncs hi ha uns tres-cents metres sense tracks, però el camí és únic i no té pèrdua.
Un cop arribats a la T-704 , em va costar una mica trobar el camí (els dubtes es veuen als tracks). Després d’investigar i no fer cas del mapa vaig anar fins la bassa (direcció Mont-ral) i una mica abans d’arribar-hi agafar a la dreta un senderó que s’acaba convertint en fressat, fins arribar a una cruïlla amb pal indicador de La Mussara, els avencs i Vilaplana. Agafem aquesta última direcció i ja no la deixem fins sortir a la pista del Camí dels Masos (waypoint i foto). Aquest punt no té cap indicació , ni tan sols una fita. En sentit contrari, si no saps on és, no el trobes.
Seguim pel camí , anant a la dreta. Una estona després de passar una bassa d’icona a l’esquerra arribem a un pla on trobem pal indicador . Vilaplana a l’esquerra, recte aniríem cap a l’Arbolí. Estem ja al recorregut dels Garrigots. Arribem a la Mola, podem desviar-nos per veure les vistes o seguir el camí que amb baixada suau i seguint les indicacions de Vilaplana i garrigots ens durà fins a Vilaplana, lloc d’inici de la ruta.
En aquest darrer tros vaig agafar com a lloc de referència (waypoint i fotos) la balma de la Covota , al mateix camí dels Garrigots.

Mapa : Caminant per Vilaplana 1:10000 Ed. Piolet (2010)

Hi ha també un mapa dels Cingles de la Mussara (2007) de la Ed. Piolet, però té bastants errors.

PictographHiking Altitude 2,431 ft

Cr Camí dels Masos

PictographHiking Altitude 2,415 ft

La Covota (Garrigots)

La Covota (Camí dels Garrigots)

• Photo of duckman03
    duckman03 May 19, 2013

La ruta por campanillas es preciosa, y la satisfacción de meter los pies en el rió una vez te has echo la ruta.....inexplicable!

• RAM52 Sep 17, 2013

EMHORABONA PER LA BONA FEINA QUE FAS ....

• Photo of margalida
    margalida Apr 11, 2015

Recorregut esplendit!. Sortir de l'avenç de la Febró pel pas equipat es més que moderat, cal anar preparat. Gràcies per compartir-lo!

• Photo of MYSTERE
    MYSTERE Apr 25, 2015

Excursion genial. No subimos la escalera al final del avenc por no ir equipado. Gracias por la experiencia

• Photo of GERCA
    GERCA Apr 25, 2015

Gràcies per la valoració. L'escala .......